تبریز؛

بهره برداری از کنارگذر جنوبی ایلخچی تا پایان سال ۹۶

بخشدار ایلخچی گفت: این پروژه تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مردی در حاشیه جلسه شورای اداری بخش ایلخچی افزود: با پیگیری های بعمل آمده از طرف بخشداری، شورای اسلامی شهر و راه وشهر سازی، با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کنار گذر جنوبی شهر تا پایات سال ۹۶ شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی همچنین به احداث قطعه سوم آزاد راه شهید کلانتری مسیر تبریز – ارومیه اشاره کرد و افزود: با آغاز و اجرای این قطعه، مسیر تبریز- ارومیه ۱۱ کیلومتر کوتاهتر می شود.

مردی ادامه داد: این پروژه روستاهای سرای جزیره اسلامی و آق گنبد را با احداث ۱۱ کیلومتر راه که پنج کیلومتر آن تونل دوقلو (رفت و برگشت) است، به هم وصل می کند و مسیر ۲۸ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر کاهش می یابد و پیچ های خطرناک وحادثه خیز حذف می شوند.

وی به فرا رسیدن هفته دولت نیز اشاره کرد و شفاف سازی و ارائه گزارش را یک وظیفه دانست و گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای ارائه گزارش دستگاههاست تا با جلب رضایت مردم و خداوند، عملکرد آنها مورد ارزیابی مردم قرار بگیرد.

بخشدار ایلخچی خدمت به مردم را از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: سیاست های کلی دولت خدمت به مردم است و برای تحقق این اصل همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند به خواسته های مردم توجه کنند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در توسعه جامعه، بسیارضروری و مهم برشمرد و اضافه کرد: با توجه به پایلوت بودن استان در این زمینه نیاز است دستگاه ها با در نظر گرفتن اقشار مختلف جامعه خصوصاً قشر متوسط، با شناخت پتانسیل های هر منطقه و لمس مشکلات به آنها کمک کنند تا توانمند شوند و این بهترین حرکت در سند چشم انداز توسعه جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مردی از عدم همکاری بانک های عامل در جذب و پرداخت بموقع وام های خود اشتغالی نیز انتقاد و تاکید کرد: توسعه یک جامعه زمانی اتفاق می افتد که در آن جامعه اشتغال ایجاد شود. بانکهای عامل بجای کارشکنی در پرداخت وامهای خود اشتغالی، در جذب و پرداخت بموقع مشارکت خود را در پیشبرد اهداف نظام نشان دهند.

وی از اجرای برنامه های جهاد کشاورزی در اصلاح الگوی کشت و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه ابراز رضایت کرد و گفت: جهاد کشاورزی ایلخچی در چند سال اخیر با برنامه های مطالعه شده با اصلاح الگوی کشت قدم مثبتی در حفظ ذخایر منابع آب زیر زمینی و احیای دریاچه ارومیه برداشته که  لوله گذاری رایگان، کاشت کلزا و خرید تضمینی بموقع از دیگر برنامه های این اداره است.

بخشدار ایلخچی به کمبود پزشک و امکانات اولیه شهر و روستاها را از دیگر مشکلات منطقه برشمرد و افزود: گرچه با تبدیل مراکز بهداشتی و درمانی به مجتمع سلامت در راستای تحول سیاست های سلامت مهم بود اما هنوز در اکثر روستاها با کمبود پزشک و امکانات پزشکی-درمانی روبرو هستیم و درحال حاضر این مراکز جوابگوی نیازهای منطقه نیست.

مردی در پایان سخنان خود به بحث گردشگری و جذب توریست اشاره کرد و گفت: با قرار گرفتن شهر ایلخچی در مسیر ترانزیتی استانهای کردستان، آذربایجان شرقی و غربی می تواند بهترین منطقه برای جذب توریست باشد که در سالهای اخیر شورای شهر و شهرداری توانسته قدمهای خوبی در ایجاد مراکز تجاری دارای پتانسیل های زیاد و ایجاد بازارچه های مختلف در سطح شهر و مراکز تفریحی و رفاهی بردارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار