اهواز،

پیشرفت 85 درصدی حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی

کار حفاري ٤٠ حلقه چاه در ميدان نفتي آزادگان جنوبي از مرز ٨٥ درصد گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در پروژه  هاي حفاري گفت: با تلاش شبانه روزي کارکنان عملياتي و کاربست ناوگان اين شرکت گفت : تاکنون از اين تعداد  حلقه چاه، ١٨ حلقه تکميل و تحويل شده است.


مهران مکوندي با بيان اين که حفاري چاه ها در ميدان نفتي آزادگان جنوبي با بکارگيري هشت دکل حفاري سنگين در دست اجراست، اظهار کرد: ١٦ حلقه چاه ديگر از مجموع چاه ها در مراحل تکميل نهايي و پنج حلقه در دست حفاري قرار دارد و حفاري يک
حلقه چاه در برنامه است.


وي پيشرفت عمليات حفاري در اين ميدان را منطبق با برنامه تعيين شده از سوي کارفرما عنوان کرد و گفت: تاکنون از ١٥٠ هزار متر متراژ حفاري پيش بيني شده براي  ٤٠ حلقه چاه،  ١٣٤ هزار متر آن محقق شده و برآورد مي شود اين پروژه تا سه ماه آينده تکميل و تحويل شرکت متن شود.


معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در پروژههاي حفاري با قدرداني از همکاري نزديک مديران و متخصصان شرکت متن در اجراي اين پروژه از سوي شرکت ملي حفاري ايران، افزود: از ويژگيهاي پروژه حفاري در ميدان نفتي آزادگان جنوبي اجراي کار به صورت کليد در دست (EPDS) است که انجام عمليات حفاري و ارائه خدمات جانبي از ابتدا تا انتها از سوي اين شرکت صورت مي پذيرد.


وي اضافه کرد: همسو با حفاري اين چاهها، تعمير و تعميق پنج حلقه چاه ديگر نيز به شرکت ملي حفاري ايران واگذار شد که تعمير و تکميل دو حلقه آنها انجام شده و سه حلقه در مراحل اجرايي مي باشد.


مکوندي يادآور شد: در زمان حاضر ١٧ دستگاه حفاري اين شرکت در طرح هاي توسعه اي شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) در ميدانهاي نفتي آزادگان و ياران جنوبي، آذر و ميدان گازي کيش در مدار عمليات قرار دارند.

طرح حفاري ٤٠ حلقه  چاه اوائل سال ٩٣ از سوي شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) به شرکت ملي حفاري ايران واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستين دکل وارد فاز اجرايي شد.




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار