مهاباد؛

برخورداری 27 هزار نفر دیگر ازروستاییان آذربایجان غربی از آب آشامیدنی

با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال ، 66 طرح آبرسانی جدید در هفته جاری در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در مهاباد گفت : با اجرای این تعداد طرح ، 27 هزار نفر دیگر از اهالی روستاهای آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

کاظم محمدی اقدم افزود : سهم شرکت آب و فاضلاب روستایی از طرح های اقتصاد مقاومتی ، آب رسانی به 207 روستا بوده است و در این زمینه با اجرای57 طرح، به 128 هزار نفر آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه تنها 01/5 دهم درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم بی بهره اند افزود : هم اکنون رویکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی بر سنجش مستمرکیفیت آب در روستاها تاکید کرد و گفت : هر روز 630 مورد از آب روستایی در استان نمونه برداری و از لحاظ میکروبی و کلر باقیمانده پایش می شود.

وی با اعلام اینکه 28 درصد آب تولیدی در روستاهای استان هدر می رود گفت:برای جلوگیری از هدر رفت آب ، اقدامات مختلفی نظیر تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح و بازسازی شبکه آب رسانی در دست اقدام است که در این زمینه تاکنون 10 هزار کنتور خراب تعویض شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.