نیمه آبی پایتخت در جنگ داخلی,زیر پوست سبز

فوتبال این روزهای پایتخت نشینان با دعوای مدیریتی در استقلال رنگ بوی تازه ای گرفت و استقلال بر خلاف پرسپولیس فصل پر تنشی را در پیش دارد.

نیمه آبی پایتخت در جنگ داخلی,زیر پوست سبزبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  این طور که شواهد نشان می دهد انگار حواشی باشگاه و تیم فوتبال استقلال تمامی ندارد,حاشیه هایی که هواداران این تیم را نیز نگران کرده است .

استقلال با مدیریت افشارزاده توانست خرید هایی به نسبت خوبی را پیش از شروع فصل داشته باشد و استقلال در این فصل با خرید ستاره‌های گران قیمت پای به لیگ شانزدهم گذاشت اما در عمل اتفاق‌هایی در این باشگاه در حال رخ دادن است که حالا تعجب تماشاگران این تیم را برانگیخته است. جدایی بهرام افشارزاده از اتفاقاتی بود که باشگاه را با شوکی بزرگ روبرو کرد.
 
این اتفاق در حالی رخ داد که بهرام افشارزاده به دلیل خریدهای خوبی که در نقل و اتنقالات انجام داده بود مقبولیت خوبی در بین هواداران استقلال پیدا کرده بود در نهایت سکان هدایت باشگاه استقلال از دستان افشارزاده خارج و به شخص دیگری سپرده شد .

بعد از استعفای افشارزاه، علی حسنی خو  مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان ابتدا به عنوان مدیرعامل و بعد به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد اما در کمتر از 48 ساعت وی استعفای خود را نیز ارائه داد و ترجیح داد در باشگاهی که یکی از اعضای هیئت مدیره در آن همه کاره است سمتی را قبول نکند و حتی شنیده می شود حسنی خو از راس وزارت درخواست کرده بود که شخص مد نظر در هیئت مدیره حضور نداشته باشد که این امر مورد موافقت وزیر ورزش و جوانان صورت نگرفت .

پس از استعفای حسنی خو رضا افتخاری از سوی اعضای هیئت مدیره به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد اما با توجه به صحبت و مصاحبه های اخیربه نظر می‌رسد افتخاری هم به زودی از استقلال رفتنی باشد چرا که سرپرست باشگاه استقلال انتقاداتی را نسبت به اعضای هیئت مدیره انجام داد و باز هم در این میان شنیده می شود پای یکی از مسئولان استقلال که در هیئت مدیره و حتی وزارت ورزش و جوانان مشغول فعالیت است وسط باشد .

در این بین گفته می‌شود این عضو هیئت مدیره در نظر داشته فرد مورد نظرش که همان معاون سابق استقلال است و در زمان افشارزاده هم اخراج شده بود را به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال منصوب کند که افتخاری با این امر مخالفت کرد و این مخالفت به بهای از دست دادن پست مدیریت استقلال تمام خواهد شد.

با این تفاسیر و با توجه به قدرت فرد مورد نظر در هیئت مدیره استقلال و در وزارت ورزش  و جوانان بازوی اصلی وزیر محسوب می شود زیاد قابل قبول نباشد و کِشتی استقلال با سکان این شخص خیلی زود به گل خواهد نشست.

البه می توان گفت از روزی که استقلال مدیر عامل جدید خود سید رضا افتخاری را شناخت جنگ پنهان در این باشگاه آغاز شد!جنگی که نشان می‌دهد اختلافات در این باشگاه آنقدر زیاد است که حتی منجر به حذف یک خبر از روی خروجی سایت یک باشگاه پرطرفدار می‌شود.

جلسات پنهانی یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال و روی کار آوردن جویباری و از طرفی انتصاب روشن و ساعدی در استقلال آن هم قبل از دیدار با ذوب آهن همگی نشان می دهد شخص مورد نظر حتی نفوذی بالایی در وزارت ورزش و جوانان دارد و به نوعی هیچکس نمی‌تواند با تصمیمات وی مخالفت کند و حالا او از این اتفاق ناراحت شده و تمامی اعضا را بسیج کرده تا مقابل تصمیم افتخاری ایستادگی کنند.

اگر چه استقلال با برد مقابل ذوب آهن به آرمش نسبی رسید و سه امتیاز را از آن خود کرد اما به نظر می رسد جنگ مدیریتی در این باشگاه تازه آغاز شده است. جنگی که باعث شده در هیات مدیره یارکشی شود و هر کس به دنبال اعمال قدرت خود باشد. اما اینکه این جنگ تا کجا ادامه دارد سوالی است که باید فرد تصمیم گیرنده یعنی همان فرد حاضر در هیئت مدیره پاسخش را بدهد، زیرا هیچکس تا به حال ندیده یک عضو باشگاه برای خودش مشاور فنی داشته باشد!مگر اینکه قرار باشد تصمیمیات یک نفره باشد و آن شخص بخواهد با استفده از مشاور فنی خود روی کادر فنی استقلال فشار وارد کند.

اینکه عضو هیئت مدیره یک باشگاه بخواهد با نفراتی که سال گذشته در استقلال حضور داشتند و روزهای بدی را برای این تیم رقم زدند و حالا به صورت پنهانی یار افتخاری محسوب می‌شوند مقابله کند شاید راه درستی باشد اما از طرفی افتخاری هم قصد دارد به نوعی با مقابله با این فرد خودش را نشان دهد. این اتفاقات چیزی نیست جز جنگ داخلی و قدرت که این روزها به مچ اندازی طرفین تبدیل شده آن هم در تیم بزرگی مثل استقلال.

از طرفی دیگر افتخاری شب گذشته نیز در اظهارات خود اعلام کرد که قرار است نزد وزیر ورزش و جوانان برود تا اختیار تام بگیرد و به نوعی در مورد شخص مورد نظر تکلیف خود را روشن کند با این حساب افتخاری کار سختی را در پیش دارد چرا که با انجام این کار اختلافات را بیشتر می کند و به طور حتم وی هم ساکت نمی نشیند .

حسن روشن در خصوص این روزهای استقلال گفت : با توجه به صحبت هایی که با یکی از اعضاء هیت مدیره داشتم قرار بر این شد به عنوان مشاور در استقلال کار کنم که من نیز اعلام کردم باید در ابتدا کارم مشخص شود و تا به این لحظه حکمی دریافت نکردم .

وی ادامه داد: از طرفی نه افتخاری را می شناسم و نه دیدم و نه با او کار می کنم اما تاسف بر  هیئت مدیره ای که مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره حرفشان با هم یکی نیست .

روشن افزود : از اینکه این عضو هیئت مدیره چه کار می کند من چیزی نمی دانم و فقط باید بگویم ایشان از من خواست که در استقلال فعالیت کنم و من هم گفتم خیلی از پیشکسوتان حاضر هستند کار کنند اما باید اول مشخص شود که قرار است چه کاری را انجام دهند . دقیقا همانند یک آبدارچی که باید ببینم اول بلد است چایی دم کند و اینکه به چه شکل آب را جوش بیاورد ,به هر حال من منتظر هستم تا در آینده  شرح وظایف من مشخص شود. 



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
افتخاري و وزير محترم لطفا خجالت بكشيد
آخرین اخبار