انتشار مرموزترین کتاب جهان پس از 6 قرن+ تصاویر

نسخه‌هایی از کتابی که تاکنون هیچ فردی موفق به رمزگشایی از آن نشده است، به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ساینس آلرت"، یک دفتر چاپ و نشر در اسپانیا اجازه یافت نسخه‌هایی از "دست‌نوشته وُینیش" را منتشر کند. این کتاب در قرن 15 میلادی نوشته شده است. در این کتاب از زبانی استفاده شده که تاکنون هیچ فردی موفق به رمزگشایی از آن نبوده است.

محققان طی صدها سال سعی در رمزگشایی این اثر داشتند. برخی از ماهرترین رمزنگاران جهان زندگی خود را وقف حل معماهای این کتاب کرده اند. اما هیچ فردی نتوانسته است حتی معنای اندکی از این کتاب را درک کند. حال، با انتشار 900 نسخه از این کتاب شاید برای معماهای آن پاسخی یافت شود.

مسئول کتابخانه فولگر شکسپیر در سال 2014 به روزنامه واشینگتن پست گفته بود: "دست‌نوشته وُینیش برای صدها سال ذهن باهوش‌ترین انسان‌ها را درگیر خود کرده است."

این دست‌نوشته اکنون در صندوقی در دانشگاه "ییل" نگه‌داری می‌شود. به دلیل قدمت و نادر بودن آن، افراد بسیار کمی توانسته اند این نسخه را از نزدیک ببینند. افرادی که این نسخه را دیده اند، می‌گویند این امر تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایشان رقم زده است.

گفته می‌شود در این کتاب، مسائل مربوط به جادو و کیمیاگری وجود دارد. برخی نیز معتقدند این کتاب به وسیله لئوناردو داوینچی در جوانی نوشته شده است. گمانه‌زنی‌ها درباره نگارنده این اثر تا جایی افزایش یافته است که برخی ادعا کرده اند موجودات فضایی در ایجاد این اثر دست داشته اند.

انتشار مرموزترین کتاب جهان پس از 6 قرن+تصاویر
انتشار مرموزترین کتاب جهان پس از 6 قرن+تصاویر
انتشار مرموزترین کتاب جهان پس از 6 قرن+تصاویر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! فکر نمیکنین کتابی در باره گیاه شناسی است و چون نمیخواسته که یافته هایش را بدون ملحوظ داشتن حق کپی رایت استفاده نکنن، به خطی نوشته که خودش سردربیاره و ازش ندزدن؟ آخه درتاریخ ازاینجورکارهازیادمیشد و سرصاحب اثر راهم میکردن زیر آب!
آخرین اخبار