اعلام آمادگی اسماعیل آذر برای روایت داستان‌های شاهنامه برای کودکان

مجری برنامه‌های مشاعره برای روایت قصه وار داستان‌های شاهنامه برای قشر سنی کودک و نوجوان اعلام آمادگی کرد.

امیر اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های مشاعره و استاد زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روایت قصه‌های شاهنامه برای کودکان گفت: من اعلام آمادگی می‌کنم که همه شاهنامه را تبدیل به قصه‌هایی متناسب با درک اقشار سنی کودک و نوجوان کنم و سپس این داستان‌ها را برای آنها روایت کنم اما این کار شدنی نیست زیرا به نظرم می‌رسد که بهتر است به جای صرف هزینه برای کارهای مقطعی که البته تأثیر خوبی خواهند داشت کاری بکنیم که ثأثیر آن موجب نهادینه شدن امور مثبت در جامعه شود.

وی افزود: به نظر من نباید شاهنامه را به دفعات بازنویسی کرد و هر بار به عنوان اینکه مثلا یک خانم آن را کتابت کرده و یا تاجری آن را بازنویسی کرده رونمایی کرد زیرا به نظر نمی‌رسد که این کار تأثیر طولانی مدت چندانی بر روی اقشار مختلف جامعه بگذارد.

این مجری در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت ابراهیم (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) پرستش ماه و خورشید را به این دلیل نپذیرفت که آنها افول می‌کنند بنابراین به نظر می‌رسد که اگر ما هم بتوانیم به جای صرف هزینه برای انجام کارهایی که تأثیر کوتاه مدتی بر روی جامعه دارند به طور مثال شادی را در جامعه نهادینه کنیم بهتر است.

آذر در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه‌های کاری این روزهای خود تصریح کرد: مشاعره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان که هم اکنون در دست تدوین است تا 10 روز دیگر روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. پخش این برنامه 15 قسمتی از پانزدهم شهریور ماه شروع می‌شود و در آخرین روزهای همین ماه به پایان می‌رسد.

این استاد زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مشاعره دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف می‌توان به شعرخوانی دانشجویان شاعر و نقل حکایت‌های زبان فارسی از زبان مجری برنامه در مقدمه هر مشاعره اشاره کرد.

خاطرنشان می شود برگزاری مشاعره‌‎های دانشجویی و دانش آموزی در سال‌های اخیر در برنامه کاری شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار