باهنر در دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین؛

مواضع سیاسی جام، به دور از افراط و تفریط است/حزبی شدن باید در دستور کار نظام قرار گیرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حزبی شدن باید در دستور کار نظام قرار گیرد.

مواضع سیاسی جامعه اسلامی مهندسین به دور از افراط و تفریط است/ انتخاب روسای جمهور دولت‌های هفتم تا یازدهم در دو ماه نزدیک به انتخابات انجام شد/ برخی با هر نردبانی فقط نیت می‌کنند به مجلس راه یابند/ روند حزبی شدن باید در دستور کار نظام قرار گیردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدرضا باهنر" در حاشیه دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین، در تشریح عملکرد دو ساله تشکل متبوعش اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین بلافاصله پس از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی به وسیله افرادی چون غفوری فردمرتضی نبوی غلامحسین امیری و بنده مجوز گرفت.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین تلاش کرده تا در عرصه سیاسی گام‌های بلندی بردارد، ادامه داد: همواره تلاش ما این بوده که از مشی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، آیت‌الله شهید بهشتی و همچنین دبیرکل‌های احزاب دیگر پیروی کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به اینکه ما بدون وقفه هر دو سال یک بار مجمع عمومی برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: در هر کنگره، برنامه عرفی ما این است که عملکرد دو سال گذشته تشریح شود و برنامه دو سال آینده نیز بررسی شود و در نهایت اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین انتخاب شوند.

باهنر با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین نسبت به سایر احزاب، اقدامی بی‌نظیر انجام می‌دهد، متذکر شد: رویه ما بدین صورت است که روشی دموکراتیک را برای استان‌های دیگر هم داریم و آنان در قالب شورا اعضای خود را مشخص می‌کنند و ما فقط حکم آنان را امضا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رویه ما همواره همکاری و ایجاد وحدت با سایر تشکل‌های همراه است، گفت: جامعه اسلامی مهندسین در این زمینه همکاری ویژه‌ای با جبهه پیروان خط امام و رهبری که یکی از تشکل‌های بزرگ اصولگرایی است دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در انتخابات مجلس هفتم تا دهم نباید اقدامات ثمربخش جبهه پیروان و جامعه مهندسین در ایجاد وحدت میان اصولگرایان را از نظر دور داشت.

باهنر با تأکید بر اینکه تلاش جامعه اسلامی مهندسین این بوده که مواضع سیاسی‌اش به دور از افراط و تفریط باشد، اظهار داشت: ما نه در برابر دولت‌ها بی‌حرکت و ساکن بوده‌ایم و نه در برابر آنان تندروی‌های بیجا داشته‌ایم و همواره با این رویه مبارزه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جام(جامعه اسلامی مهندسین) شنبه‌های اول هر ماه نشست دارد، تصریح کرد: ما در این نشست‌ها همه مسائل روز کشور را به خوبی مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نقش جامعه اسلامی مهندسین در عدم توجه به فعالیت‌های فنی بود، یادآور شد: وزنه فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین در مسائل سیاسی گذاشته شد و به همین دلیل به مسائل فنی کمتر توجه می‌شد اما در سال 93 برای جبران این نقیصه همایش بزرگ مهندسی را به خوبی مدیریت کردیم.

باهنر با تأکید بر اینکه در کشور ما در غیبت احزاب فراگیر و ضابطه‌مند باید از آینده مردم‌سالاری نگران بود، اذعان داشت: بر این اساس باید مواردی چون تولید فکر و اندیشه، کادرسازی برای اداره امور و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را در دستور کار قرار داد.

وی ضمن احترام به روسای جمهور دولت‌های هفتم تا یازدهم باید گفت که انتخاب آنان در دو ماه نزدیک به انتخابات انجام شد، گفت: این مسئله از نواقص سنگین نظام سیاسی کشور است که به ناگاه فردی برای تصدی ریاست جمهوری ظاهر می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رئیس جمهور که دومین شخص نظام جمهوری اسلامی است نباید با آزمون و خطا جلو رود، اظهار داشت: نباید انتخابات رئیس جمهور کشورمان بدین صورت ب شد و باید آنان در قالب احزاب فراگیر معرفی شوند.

باهنر با اشاره به اینکه میلیاردها تومان در جریان انتخابات مجلس هزینه می‌شود تا افراد به خانه ملت راه یابند، تصریح کرد: برخی با هر نردبانی فقط نیت می‌کنند به مجلس بروند و شاید پرچم اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و اعتدال‌گیری را به ظاهر داشته باشند اما متأسفانه برخی افکار منسجمی پیرامون حزب سیاسی‌شان ندارند و دیده‌ایم که بعد از ورود به مجلس از حزب سیاسی دیگری تبعیت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طبق واقعیت برداشته شده از قانون مجلس در رأس امور است، گفت: اگر یک آزمون برای مثال پیرامون اقتصاد مقاومتی بین نمایندگان بگذاریم از بین 290 نفر، 200 پاسخ متفاوت دریافت می‌کنیم و این نشان‌ دهنده عدم پشتوانه حزبی است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس تا نام خیابان‌های تهران را یاد بگیرند دوران نمایندگی‌شان پایان می‌یابد، بیان داشت: راه حل این مشکل این است که نمایندگان مجلس نیز باید پشتوانه حزبی داشته باشند.

باهنر ادامه داد: پیشنهاد ما مشخصا به نهادهای بالای نظام چون دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که روند حزبی شدن کشور را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه اشاره‌ای دوباره به فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین کرد و گفت: جام در سراسر کشور 32 دفتر دارد و روش‌مان در استان‌های دیگر نیز کاملا دموکراتیک است و بر اساس انتخابات اعضا مشخص می‌شوند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در این مدت 22 نشست خبری، 92 مصاحبه و همچنین 20 برنامه بازدید از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌های رسمی کشور داشتیم، اظهار داشت: علاوه بر این سایت جام کاملا ارتقا و به روزرسانی شده و هفته‌نامه الکترونیکی جام هفته نیز منتشر می‌شود.

باهنر با اشاره به همکاری جامعه اسلامی مهندسین با کمیته ارتباطات خانه احزاب، اظهار داشت: همچنین راه‌اندازی کانال ارتباطی جامعه اسلامی مهندسین با خبرنگاران حوزه مجلس و احزاب کشور از دیگر فعالیت‌های مهم ما بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار