شیراز؛

بیمه ورزشکاران ورود به عرصه های ورزشی

الویت ورزشکاران برای ورود به عرصه های ورزشی بیمه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: بیمه ورزشکاران برای ورود به عرصه های ورزشی یک الویت است که ورزشکاران باید دقت کنند که احتمال آسیب دیدن در ورزش وجود دارد و بدون داشتن بیمه ورزش کردن قابل تصور نیست.
حیدر صفرپور بیان کرد: توجه به ورزشکار آسیب دیده و ارائه اقدامات اولیه و ضروری پس از حادثه، موجب دریافت خدمات مطلوب و مناسب از سوی کمیته درمانی این هیئت است.
وی ادامه داد: هر ورزشکار باید از بدو ورود به اماکن ورزشی و آغاز فعالیت خود باید زیر پوشش بیمه ورزشی قرار بگیرد،و از آن جا که حفظ سلامتی ورزشکاران از اولویت های این هیئت است در تلاش هستیم که آنان را در تمامی مراحل همراهی کنیم،اما در هر ورزشی احتمال بروز آسیب و حوادث وجود دارد که باید ورزشکار آسیب دیده زیر پوشش بیمه ورزشی و خدمات درمانی مناسب قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پیشگیری، تشخیص و مراقبت صحیح از صدمات ورزشی دارای اهمیت ویژه ای است، افزود: راهنمای دریافت خدمات درمانی به ورزشکار آسیب دیده، به صورت مکتوب، پوستر و برشور و در سایت اطلاع رسانی در اختیار اماکن ورزشی قرارگرفته، و این امکان را به وجود آورده که ورزشکاران به راحتی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گیرند و در صورت بروز حادثه از خدمات کمیته درمانی در روند بهبود آسیب بهره مند شوند.
وی به ضرورت تکمیل فرم گزارش حادثه ورزشی بوسیله باشگاه یا هیئت ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: شخص حادثه دیده باید حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ وقوع حادثه به هیئت پزشکی مراجعه و به ثبت فرم و تایید گزارش حادثه اقدام کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار