قاضی پیستوریوس، درخواست استیناف دادستان را نپذیرفت

اسکار پیستوریوس، قهرمان پارالمپیک آفریقای جنوبی، بابت قتل نامزد خود به 6 سال زندان محکوم شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک قاضی در آفریقای جنوبی روز جمعه اظهار کرد به دادستان ها اجازه نخواهد داد برای حکم شش سال زندان اسکار پیستوریوس درخواست استیناف بدهند زیرا درخواست آن ها احتمال موفقیت ندارد. 

قاضی توکوزیل ماسیپا، اسکار پیستوریوس دارنده مدال طلا پارالمپیک را در ماه جولای، بابت قتل نامزد خود ریوا استینکامپ در سال 2013 محکوم کرده است؛ اما دادستان ها می گویند این حکم، با مدارای زیاد همراه است. 

وکیل مدافع پیستوریوس، پیشتر مدعی شده بود که دادگاه وی در اثر احساسات، مغرضانه خواهد بود و پرونده را به درازا کشاند. 
قاضی پرونده اعلام کرد: «دلیلی نمی بینم که دادستان ها درخواست استیناف بدهند و موفق شوند زیرا در دادگاه دیگر هم نتیجه مشابه خواهند گرفت. به همین مناسبت، حکم زیر را صادر می کنم: با درخواست استیناف، موافقت نمی شود.»

پیستوریوس در جلسه روز جمعه شرکت نکرد. دادستان گری نل که بابت ارتکاب به قتل برای پیستوریوس تقاضای 15 سال زندان کرده بود، به رویترز گفت نمی تواند در این خصوص نظری بدهد. دقیقا مشخص نشد که آیا به دادگاه عالی استیناف، درخواستی ارائه خواهد شد یا خیر. 
نل می گوید پیستوریوس نشانه ای از پشیمانی از خود بروز نداده و باید توضیح دهد چرا به نامزد خود شلیک کرد. 

گروه های مدافع حقوق زنان می گویند با پیستوریوس، در مقایسه با غیرسفیدپوستان، غیرثروتمندان و افراد غیر مشهور، رفتار بهتری شده است. هواداران پیستوریوس می گویند او قصد نداشته نامزد خود را بکشد. 

پیستوریوس که در کودکی بخش پایینی پای خود را از دست داده است می گوید به تصور اشتباه که یک غریبه وارد خانه اش شده، چهار بار از آن سوی درب، به داخل دستشویی منزلش شلیک کرده است. 

وکیل مدافع او گفت معلولیت و استرس روانی او پس از این حادثه باید به عنوان شواهد کافی مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار