افسردگی پس از تولد فرزند، تنها برای خانم ها نیست

گاهی برخی مردان پس از تولد فرزندشان به دلایلی دچار مشکلات روحی از جمله افسردگی می شوند.

افسردگی پس از تولد فرزند، تنها برای خانم ها نیستشیوا وکیلی روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تولد فرزند برای والدین و به خصوص پدران بسیار لذت بخش است، اما در این میان گاهی مشکلات روحی مانند افسردگی به دلیل توجه بیش از اندازه همسرش به فرزند، برای پدر ایجاد می شود.

وی افزود: ترس و دلهره از برآورده نشدن نیازهای فرزند، تغییر نوع ارتباط با همسر از جمله کم شدن روابط کلامی و عاطفی میان زوجین و همچنین سرکوب انتظارات و خواسته ها، از مهم ترین عواملی است که باعث می شود گاهی مردان صبر خود را از دست بدهند و دچار بحران های روحی شوند.

وکیلی تصریح کرد: همچنین به وجود آمدن تفکرات مبهم در مردان از جمله اینکه آیا پدر خوبی برای فرزندم هستم، می توانم از پس مخارج او برآیم و یا اینکه اصلا وی را دوست خواهم داشت، موجب ایجاد احساسات مبهم در مردان می شود.

این روان شناس تربیتی بیان کرد: همکاری زوجین در تربیت فرزند، گذراندن وقت بیشتر در کنار یکدیگر، صحبت در مورد مسائل مختلف، توجه به نیازهای عاطفی همسر، درک احساسات و ایجاد دلگرمی می تواند نقش مهمی در کمک به مردان برای پشت سر گذاشتن این دوران داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار