همدان؛

پرداخت یارانه سلامت به بیش از 417 هزار بیمار همدانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به 417 هزار و 904 بیمار بستری و دارای بیمه پایه استان یارانه سلامت پرداخت شده است.

پرداخت یارانه سلامت به بیش از 417 هزار بیمار همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدرضا عبادیان با اشاره به اینکه این اقدام از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بوده است، افزود: مبلغ در نظر گرفته شده برای این تعداد از افراد بیش از 467 میلیارد و 270 میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت ارمغان بزرگ دولت تدبیر و امید برای مردم بود که با کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان مقیم، ارتقا کیفیت خدمات ویزیت سرپایی،ترویج زایمان طبیعی، ارتقا کیفیت هتلینگ و افزایش نظارت و پایش موجب رضایت مردم از خدمات حوزه درمان شده است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح بیمارستان ها مکلف به ارائه تمامی خدمات مورد نیاز بیمار که در فهرست بیمه پایه می باشند بوده و بیماران و همراهان برای تامین دارو و یا انجام آزمایش به بیرون از بیمارستان ارجاع نشدند .

وی بیان کرد: در این طرح اگر خدمتی در بیمارستان وجود ندارد در زنجیره ارجاع تامین و خدمت ارائه شده است .

عبادیان اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات را از دیگر مزیت های اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و عنوان کرد: در این بسته خدمات در سیستم ارجاع بیمه روستایی سه درصد و بقیه 6 درصد و دارو و ملزومات مصرفی در بیماران ارجاعی بیمه روستایی پنج درصد و بقیه 10 درصد محاسبه شده اند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در کل سهم پرداختی بیماران از کل هزینه های بستری در طی دو سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت 9/7 درصد بوده است.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح بیماران تحت مراقبت در اورژانس بیمارستان فارغ از میزان ساعت اقامت تحت پوشش برنامه کاهش پرداختی قرار گرفته و هزینه آنها حداکثر تا 10 درصد هزینه های بستری بوده است .

گفتنی است، طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 93 همزمان با سراسر کشور در 16 بیمارستان دولتی همدان اجرا شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.