شهرکرد؛

بهره برداری از 6 طرح عمرانی عشایری

همزمان با هفته دولت، 6 طرح عمرانی عشایری در استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت، 6 طرح عمرانی عشایری با اعتبار 14 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

یحیی حسین پور افزود: این طرح ها در زمینه احداث کانال و تامین آب اراضی کشاورزی و احداث ایلراه و از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شدند.

وی اضافه کرد: 710 خانوار عشایری در شهرستان های کوهرنگ، بروجن، لردگان، اردل و شهرکرد از مزایای این طرح ها برخوردار می شوند.

حسین پور گفت: تنوع بخشی به معیشت عشایر از مهمترین برنامه های دولت است که با توجه به محدودیت مراتع و خشکسالی، کشت گیاهان دارویی برای کمک به معیشت و در کنار شغل دامپروری به آنها توصیه می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری، بعد از فارس، دومین استان عشایر نشین کشور است.

عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب 14 هزار و 657 خانوار عشایری در 85 درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری که حدود 62.10 درصد جمعیت عشایری کشور و 5.10 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهد، از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی هستند.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی شهیدان رجایی (رئیس جمهور) و باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.