اصفهان؛

اصفهان سکان دار کتابخانه های کشور

اصفهان در کتاب و کتابداری سرآمد کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست اداره کتابخانههای عمومی اصفهان گفت: اصفهان با ۱۷۴ کتابخانه عمومی رتبه اول کتابخانههای کشور را به خود اختصاص داده که اجرای برنامه های مختلف برای ترویج کتابخوانی یکی از معیارهای این سنجش است.

امیر هلاکویی افزود: استقرار ایستگاه های مطالعه در اماکن پرتردد، برگزاری جشن به مناسبت های مختلف در این اماکن و برپایی کلاسهای مختلف آموزشی و طراحی نظیر قصه گویی، مسابقه نقاشی و مواردی از این دست در جذب مخاطب تاثیر به سزایی داشته است.

وی گفت: «کتاب باز» یکی دیگر از طرح های اجرایی برای جذب مخاطب در کتابخانه فردوسی علویجه است که در این طرح داستان های کوتاه و آموزنده انتخاب و جملات و تصاویر منتخب در صفحاتی چاپ و به ترتیب بر روی دیوار چسبانده می شود.

سرپرست اداره کتابخانههای عمومی اصفهان همچنین به معرفی و تبلیغ نشستهای کتابخوان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتابهای منتشر شده از امسال و سال گذشته در موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ملی - مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان به مناسبتهای مختلف انتخاب و معرفی میشوند.

هلاکویی ادامه داد: کتابهای «امیرگلها» نوشته حسین سیدی، «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، «دشتبان» نوشته احمد دهقان و « فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی در قالب ششمین سری از کتابهای طرح «کتابخوان ماه» ویژه شهریور امسال است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار