کشته شدن 8 نظامی در انفجار بمب شورشیان پاراگوئه

هشت نظامی پاراگوئه‌ای در انفجاری که مقامات این کشور به گروه شورشی "ارتش خلق پاراگوئه" نسبت داده اند، کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هشت نظامی پاراگوئه‌ای روز شنبه در انفجاری که مقامات این کشور به گروه شورشی "ارتش خلق پاراگوئه" نسبت داده اند، کشته شدند.

فرانسیسکو  دی وارگاس، وزیر کشور پاراگوئه ضمن اعلام این خبر افزود: این انفجار در شرق کشور روی داد و رد پای ارتش خلق پاراگوئه در آن دیده می شود. عاملان این حمله مواد منفجره را در مسیر یک گشتی ارتش قرار داده بودند. روشی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است نشان می دهد که این جنایت کار شورشیان ارتش خلق پاراگوئه بوده است.

روزنامه ای بی سی چاپ آسانسیون نیز در شماره امروز خود نوشت: این انفجار خونین در حالی روی داد که نظامیان ارتش در جاده ای نزدیک روستای آرویتو در پانصد کیلومتری شمال شرقی پایتخت در حال گشتزنی بودند.

طبق اعلام پلیس پاراگوئه، گروه چریکی ارتش خلق پاراگوئه که شمار کمی از اعضای آن همچنان فعال هستند و از سال دو هزار و هفت تا کنون بیش از پنجاه نفر را کشته اند، توسط گروه چریکی فارک کلمبیا آموزش دیده اند. گروه فارک به تازگی توافق نامه صلح با دولت کلمبیا امضا کرده است تا شاید مناقشه پنجاه ساله این کشور پایان یابد.

دولت کلمبیا و شورشیان فارک پس از ماهها مذاکره توافق نامه ای تاریخی برای برقراری آتش بس دوجانبه و خلع سلاح این گروه شورشی امضا کردند. هیئتی سیاسی از سازمان ملل که ژان آرنو  دیپلمات فرانسوی سرپرستی آن را بر عهده دارد، مسئولیت نظارت بر اجرای توافق صلح قطعی کلمبیا را بر عهده خواهد داشت.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار