در ادامه فرافکنی غربی‌ها در خصوص نقش کشورمان در منطقه؛

ادعای سفیر آمریکا: ایران بدنبال ایجاد تنش در یمن است

سفیر آمریکا در یمن مدعی شد نقش تهران در تحولات این کشور، نقشی منفی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری النشره، متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن، مدعی شد: موشک‌های ایرانی استفاده شده در یمن، عامل نگرانی کشورش در خصوص درگیری‌‌های صنعاء است.

سفیر آمریکا در اظهاراتی مغرضانه گفت: «ایران خواهان ایجاد صلح و امنیت در منطقه است یا ایجاد تنش؟»

وی در گفتگویی مطبوعاتی با مطرح کردن این ادعا که ایران به دنبال ایجاد تنش در یمن است، از تهران خواست نقش خود را در منطقه مشخص کند. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم عربستان از سال گذشته، با حمایت مستقیم و اعلام شده واشینگتن به خاک یمن تجاوز کرده است.

عربستان سعودی از فروردین سال 1394، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرده است که به شهادت و زخمی شدن چند هزار نفر در این کشور منجر شده است. مناطق مسکونی و زیرساخت‌های شهری، بیشترین مناطقی هستند که در این حملات هدف قرار می‌گیرند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
شما ها چیزی نگید بهتره . جنگه دیگه توقع دارید سفیر امریکا بگه احسن به ایران؟اونا دارند موشک میدند به عربستان ما موشک میدیم به یمن.اونا پولشو میگرند ما صلواتی میدیم.در هر دو طرف جبهه داره ادم میمیره.راه دیگه ای هم هست که میشه جلوی این ادم کشیها را گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
مثل اینکه آبغوره خوردی ترش کردی کمک به مظلوم وظیفه هر انسان آزاد ی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
وقتی عربستان با سلاح های آمریکایی مردم مظلوم یمن را قتل عام میکند اشکالی ندارد اما وقتی مبارزان یمنی با موشک ایرانی نظامیان عربستان را به درک می فرستند اشکال دارد این است عدالت آمریکایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید.. خداقوت.. درپی اظهارات سخیف ومضحک جناب آقای متیو تولرسفیرآمریکا دریمن ذکرچندنکته ضروری به نظرمیرسد.. اولا این جمهوری اسلامی ایران نیست که باید موضع خویش رادرقضیه یمن برای جهانیان روشن نماید بلکه این شما هَستیدکه میبایست توضیح قانع کننده ای به افکارعمومی مردم جهان دررابطه با نقش مستقیم خوددرکشتارمردم بی دفاع یمن ونقض حاکمیت دولت ملی وقانونی این کشورارایه دهید.. کیست که نداندازسال 1972به این سوکشورآمریکا به طور مستقیم وغیر مستقیم درتمامی جنگها ونزاعهای خونین وقتل وغارت وتجاوزوجنایت علیه بشریت نقش نداشته باشد.. درتمامی پهنه کره زمین این جرثومه فساد وتباهی لیست بلندبالایی ازسیاهی وجنایت علیه انسانها، دولتهای قانونی، جریانهای مردمی، آزادی خواهان، کشورها.، ومردم سراسرجهان اعمال نموده است.. بااین پرونده سراسر ننگینوسیاه این ما نیستیم که میبایست موضع خویش را مشخص نماییم.. موضع جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن وواضح است آقای سفیر.. دفاع ازمظلوم ونابودی ظالم،، حال موضع شما چیست؟؟؟ من جواب میدهم دفاع ازظالم وارسال اسلحه ومهمات جنگی برای کشتاربیشترزنان وکودکان بی دفاع وبی پناه!!!!!!همانطورکه جریانهای تروریستی القاعده، وگروه تروریستی وهابی داعش رابوجود آوردیدوبه جان جهان وجهانیان انداختیدواینک درعین وقاحت وگستاخی درمورد نقش ما دریمن سوال میپرسید.. بایدبه شما بگوییم به جای سفسطه وتخطه وهذیان گویی ووارونه جلوه دادن حقایق موجود اندکی شرم وحیا پیشه کرده ودست ازسرمردمان جهان بردارید.. اجازه دهید مردم به زندگی عادی وهمیشگی خودشون برسن اینقدربه خاطر مشتی دلارکثیفترازخودتون جرم وجنایت رودرجهان بسط وتوسعه ندید.. امیدوارم همین متن اینجانب به زبان انگلیسی ترجمه وبه سمع ونظر جناب سفیر برسد... ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
مسئولین آمریکا دچار توهم و سوء ظن زیاد به دیگران و مخصوصا ایران و همیشه در حال هوچی گری می باشند تا دیگران را سرگرم بدگمانی نسبت به ایران کنند تا به اهداف شوم خود برسند . مکرو و مکر الله و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
ملخستان سقوطی ( عربستان سعودی ) چون بیت المال مسلمین را ظالمانه غصب کرده ، با آن میتواند از سلاح های پیشرفته آمریکائی خریده و بر سر زن و بچه یمن مظلوم بریزد ...

درست است که یمن فقیر است ، اما نیازمند دفاع از حریم کشور و مردمش میباشد ، لذا با پول کمتر از سلاح های ساخت ایران خریداری میکند و به مقابله با تجاوز سعودی ها می پردازد ...

ای عاقلان جهان ... آیا این کار مغایر با قوانین بین المللی است ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
اقای سفیر! تو حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
یمن فقیر و مظلوم خدا را دارد و مردم خوبش را و مثل همسایه پلیدش جهانی پشت سر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
مرگ برامريكا ونوكر انش كه دركشورهاي ديگر دخالت مي كنند ومردم آن كشورها رامي كشند وايران رامي گويند تنش دارند.اگرلياقت داريد ازمردم آن كشورها بپرسيد چه مي خواهيد وبه خواسته مردم آن كشور توجه كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
آقا اجازه! خوب راست میگه دیگه، مگه نمی بینین یمن الان سرزمین گل و بلبله و همه در امنیت و آرامش و سلامت به تفریح مشغولند و روزی صدهزاربار به جان خیرین آل سعود و آبا و اجداداونادعامیکنن،چیکارشون دارین؟چرا میخواهید تنش ایجادکنین!آقا اجازه! ادای امریکایی ها را خوب درآوردم؟
آخرین اخبار