شیخ اکرم الکعبی گفت : حضور سردار سلیمانی در عراق مستشاری بوده و به خواست دولت عراق است.

گروه‌های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حزب نجبا در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با تروریسم  عنوان داشت: گروه های تروریستی ارتباطی با اسلام ندارند و از سوی آمریکا و برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند. 

وی با اشاره به شکست‌های رژیم سعودی در یمن ادامه داد: سعودی‌ها در باتلاق یمن گرفتار شدند. 

دبیر کل جنبش نجبا با بیان اینکه امریکا  طرح های گوناگونی برای ضربه زدن به کشورهای منطقه دارد گفت: طرح های دشمنان در سوریه شکست خورده است.


دبیر کل جنبش نجبا عراق با اشاره به اینکه امروز رابطه ترکیه و اسرائیل روشن شده و ارتباطات آنها با گروه‌های تروریستی توسعه یافته، افزود: ترکیه در حمله به شمال سوریه برنامه‌های توسعه طلبانه‌ای را در دستور کار دارد .

وی درباره آینده حشدالشعبی عملیات آزادسازی موصل و نقش آمریکا در مبارزه با داعش گفت: از ابتدای اشغال عراق تاکنون هیچ دستاوردی از ائتلاف آمریکایی ندیده‌ایم.

شیخ اکرم الکعبی افزود: نیروهای حشدالشعبی در عملیات‌های خود با خسارات بسیار کم مناطق تحت اشغال را آزاد می‌کنند اما خسارتی که آمریکایی‌ها برای آزادسازی یک منطقه در شرایط مشابه وارد می‌کنند بسیار بالاست.

دبیر کل جنبش نجبا عراق با اشاره به اینکه نمی‌توان از هم اکنون زمان عملیات آزادسازی موصل را گفت، اظهار داشت: ما اگر بتوانیم رقه، دیرالزور و موصل را آزاد کنیم پیروزی بزرگی را بدست آورده‌ایم.

وی درباره آینده حشدالشعبی نیز گفت: قانونی که العبادی برای حمایت از حشدالشعبی صادر کرد بسیار مثبت بود و گروه‌های مقاومت پس از آزادسازی موصل باقی خواهند ماند.

شیخ اکرم الکعبی درباره نقش سردار سلیمانی در عراق نیز گفت: حضور سردار سلیمانی در عراق به درخواست رسمی دولت عراق انجام شده و ایشان در همه عملیات‌ها نقش مستشاری دارند و ما به وجود سردار سلیمانی نیاز داریم.

دبیر کل جنبش النجبا عراق درخصوص نقش بحران‌های سیاسی عراق و استیضاح وزیر دفاع این کشور در عملیات آزادسازی مرکز استان نینوا نیز گفت: تحولات اخیر تأثیری بر عملیات آزادسازی مرکز استان نینوا نخواهد گذاشت و هماهنگی کاملی بین نیروهای مردمی و ارتش عراق وجود دارد.

وی درباره نقش سفیر عربستان در عراق گفت: سبهان یک شخصیت اطلاعاتی و نه سیاسی است و او بیشتر اقدامات اطلاعاتی انجام می‌دهد تا فعالیتی‌های دیپلماتیک و افرادی همچون او به دنبال تضعیف و انحلال حشدالشعبی هستند.

شیخ اکرم الکعبی در پایان خاطر نشان کرد: گروه‌های مقاومت در سوریه با موافقت دولت این کشور با تروریسم مبارزه می‌کنند. 


انتهای پیام/

 

برچسب ها: نشست خبری ، دبیر کل ، نجبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار