اصفهان؛

افتتاح بیش از ۵ هزار پروژه در استان اصفهان

دولت در سه سال گذشته توانسته بیش از 5 هزار طرح را با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان در پایان سفر به شهرستان فلاورجان و افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان اظهار داشت: دولت در 3 سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی، توانسته بیش از 5 هزار پروژه را با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری برساند.

 رسول زرگرپور با بیان اینکه امسال یک هزار و 610 پروژه با اعتبار 23 هزار و 800 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه‌های امسال از نظر حجم سرمایه‌گذاری و با وجود محدودیت منابع دولتی در استان، تعداد پروژه نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: 45 درصد از سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها، سهم بخش غیردولتی بوده و این عدد برای سال جاری به 86 درصد رسیده است. این مسئله نشان دهنده نقش مؤثر بخش غیردولتی در بهره‌برداری از پروژه‌های استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بهبود وضعیت تسهیلات بانکی در استان اصفهان گفت: به صورت معمول، نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها 85 درصد محاسبه شده که این میزان در استان اصفهان در سال 1392، 52 درصد بوده و امسال به 92 درصد رسیده است. آمار نشان می‌دهد که بانک‌ها 7 درصد بیشتر از میزانی که باید، در استان‌ اصفهان هزینه کرده‌اند و در صورت اضافه کردن تسهیلات ملی به این رقم، درصد افزایش می‌یابد.

زرگرپور تصریح کرد: همواره نرخ تورم در استان اصفهان یک تا 1.5 درصد از متوسط کشور بالاتر بوده که این رقم تا خردادماه امسال به زیر نرخ متوسط کشوری رسیده و در حال حاضر این رقم در استان اصفهان 9.2 درصد و در کشور 9.5 است.

وی با بیان اینکه البته نرخ بیکاری استان از متوسط کشور کماکان بالاتر بوده و این موضوع به دلیل شرایط اقتصادی این استان است، افزود: از سوی دیگر با تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خروج واحدهای کوچک از رکود، دولت به این موضوع وارد شد و بسته حمایتی برای صنایع کوچک و خرد تهیه شد.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم ثبت نام واحدهای بحران زده در سامانه ویژه‌ای برای دریافت تسهیلات افزود: برای استان اصفهان 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای 600 واحد در نظر گرفته شده که تا کنون 4 هزار و 300 واحد ثبت نام کرده‌اند؛ همچنین پرونده 930 واحد بررسی و به بانک معرفی شده و تسهیلات 600 واحد تصویب شده و بانک محدودیتی در پرداخت ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام در استان اصفهان وجود دارد، گفت: باید تلاش کرد که این طرح‌ها و پروژه‌ها به بخش خصوصی حتی به قیمت یک ریال واگذار شود تا این وضعیت سامان یابد.

زرگرپور با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها بیان کرد: سال گذشته 156 میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات شهرستان در بخش راه و شهرسازی هزینه شده و بودجه شهرستان فلاورجان 36 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اضافه شدن بودجه‌های ملی و تخصیص آن در شهرستان، وضعیت بخش‌های مختلف در بخش گاز، راه آهن و بهداشت و درمان بهبود یابد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار