زاهدان؛

رونمای ازنخستین سامانه کارت شهروندی

از نخستین سامانه کارت شهروندی سیستان و بلوچستان در زابل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل در این آیین گفت: راه اندازی کارت هوشمند شهروندی در شهرستان زابل اقدامی ارزشمند از سوی شهرداری زابل و بانک انصار برای حرکت به سوی دولت هوشمند است.

هوشنگ ناظری افزود: حذف کاغذ و توسعه سامانه پاسخگویی هوشمند در چند سال اخیر در زابل مدنظر بوده است به طوری که تمام مکاتبات اداری فرمانداری و استانداری از طریق اتوماسیون اداری انجام می شود در حالی که این اقدام در میان ادارات شهرستان هنوز محقق نشده است.

وی اظهار داشت: بانک ها و موسسه های مالی در کشور تاکنون جایگاه خود را پیدا نکرده اند و نتواسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند در حالی که راه اندازی کارت شهروندی اقدامی برای توسعه هر شهر به شمار می آید.

فرماندار زابل افزود: ایجاد کارت شهروندی در شهرستان زابل باعث ارتقا شاخص های بهره وری در بخش های مختلف می شود.

مدیر امور شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 30 دستگاه پورت در اتوبوس های خط واحد شهرستان زابل با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای نخستین بار در سیستان وبلوچستان راه اندازی شده است.

محمدرضا احمدی از حمایت شهرداری زابل و شورای اسلامی این شهرستان تقدیر کرد و افزود: کارت شهروندی در راستای دولت الکترونیک با 16 قابلیت از جمله اقدامات بانکی و برخی خدمات شهری صادر شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد نخستین بانکداری اسلامی کشور در زاهدان با مجوز بانک مرکزی، راه اندازی نخستین فروشگاه طرح حاتم با هدف حمایت از تولید ملی و راه اندازی کارت هوشمند در شهرستان زابل سه اقدام مهم در استان سیستان و بلوچستان از سوی بانک انصار بوده است.

مدیر امور شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فروشگاه طرح حاتم در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر با هدف حمایت از تولید ملی برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است که مردم می توانند از طریق کارت های اعتباری 100 میلیون ریالی با سود 15 درصد کالای ایرانی خریداری کنند.

شهردار زابل نیز در این آیین اظهار داشت: راه اندازی اتوماسیون اداری در شهرداری زابل، راه اندازی کارت شهروندی و نصب دوربین پایش تصویری در شهرستان از جمله اقدامات شهر الکترونیک است.

حمیدرضا نوری با بیان اینکه سیستم جی آی اس از طریق مشاور در شهرستان زابل در حال انجام است افزود: این سیستم پایه گذار خدمات متنوع شهری در این شهرستان می شود.
 
نخستین کارت شهروندی استان سیستان و بلوچستان با عنوان سیستان کارت از سوی شهرداری زابل و بانک انصار با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، مدیر امور شعب بانک انصار سیستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان، فرمانده سپاه نیمروز، شهردار زابل، اعضای شورای اسلامی شهر زابل، علما و روحانیون، معتمدان و اقشار مختلف مردم در زابل رونمایی شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.