در ۶ ماه نخست امسال؛

صادرات ۱۷۲ هزار تن کالا از گمرک‌های فارس

مدیر کل گمرک‌های استان فارس از صادرات ۱۷۲ هزار تن کالا از گمرک‌های استان خبر داد.

صادرات ۱۷۲ هزار تن کالا از گمرک‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: ۱۷۲ هزار و ۶۲۳ تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: کالا‌های صادراتی از فارس به ۵۲ کشور جهان از جمله آلمان، ترکیه، قطر، امارات عربی متحده، کویت، هند، اندونزی، افغانستان، عراق و سوریه صادر شد.

رحیمی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، صادرات سیمان از فارس از لحاظ وزنی ۸۰ درصد و از نظر ارزشی ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پارسال در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های فارس به خارج از کشور صادر شد که بیشترین حجم کالا‌های صادر شده را محصولاتی از جمله تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، اوره، سیمان، ماهی، کاشی و سرامیک، فرش و سایر کفپوش‌ها و مفتول آهنی و فولادی تشکیل می‌داد.

رحیمی اظهار دشت: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۵۶۳ تن کالا به ارزش ۴۹ میلیون دلار از طریق گمرک فارس به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی سه درصد و به لحاظ ارزشی ۲۲ درصد فزونی داشته است.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس افزود: عمده کالا‌های وارد شده به کشور از طریق گمرک‌های فارس عمدتا اقلامی مانند ماشین آلات و تجهیزات تولید کنندگان داخلی، لوازم خانگی، کاغذ، مقوا و شیشه تشکیل می‌دهد مربوط به کشور‌هایی چین، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، لهستان، کره جنوبی، سوئد، پاکستان، آلبانی و ایتالیا است.

رحیمی، در خصوص تعداد مسافران وارد شده به کشور از طریق مرز هوایی این استان هم گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۷۳ هزار و ۱۹۷ مسافر از طریق مرز هوایی فارس به کشور وارد شده اند که از این تعداد ۱۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر ایرانی و مابقی گردشگر خارجی بوده اند.

او ادامه داد: طی مدت مذکور، شهروندان استان فارس تعداد ۲۵۶ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش سه هزار و ۳۴۱ دلار از طریق گمرک امانت‌های پستی دریافت و تعداد ۲ هزار و ۷۰۳ بسته پستی نیز به ارزش ۳۰ هزار و ۳۴۵ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار