ابراهیم جعفری همکاری بین‌المللی را برای مبارزه با داعش خواستار شد

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد، افزایش همکاری‌ جهانی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم السابع، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، در دیدار با استوارت جونز، سفیر آمریکا در بغداد، اعلام کرد: بغداد خواستار افزایش گستره همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف، استفاده از تجربه‌های آمریکا و فعال‌سازی توافق‌‌های امضا شده میان دو کشور است.

وی در این دیدار که به مناسبت پایان یافتن دوره سفیر آمریکا در بغداد صورت گرفت، گفت: عراق در نبرد علیه تروریست‌‌‌‌های داعش با کمک‌های ائتلاف بین‌المللی، پیروزی‌های بزرگی به دست آورده است.

وزیر خارجه عراق افزود: تروریست‌ها انسانیت را هدف قرار داده‌‌اند و این مسئله‌ای است که نیازمند افزایش تلاش‌های بین‌المللی مشترک برای پایان دادن به خطر داعش است.

جعفری بر لزوم حمایت کشورهای دوست برای گذر از این شرایط استثنایی و سخت که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، اشاره کرد.

 ابراهیم جعفری با اشاره به نبرد آزادسازی موصل گفت: این نبرد علاوه بر اینکه نیازمند تلاش‌های بیشتر برای سرعت بخشیدن به مقابله با تروریست‌ها است، به ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به خانواده‌‌های آواره و کاهش خسارت‌های جنگ نیز احتیاج دارد. 

سفیر آمریکا در عراق نیز گفت: واشینگتن در عرصه‌های مختلف از عراق حمایت می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد امکانات  لازم را در اختیار این کشور بگذار تا با تروریست مبارزه کند و ثبات و امنیت را برقرار سازد.

وی در ادامه بر تعهد آمریکا در خصوص توافق‌های صورت گرفته میان بغداد و واشینگتن و تلاش برای ایجاد روابط بهتر تاکید کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار