محبی‌نیا در نطق میان دستور:

در صورت توطئه رانت خواران، اسامی آنان را علنی می‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای برخی از آقایان متأسفم که با خدعه و توطئه پیشرفت، دست از رانت و ویژه‌‌خواری برنمی‌دارند.

در صورت توطئه رانت خواران، اسامی آنان را علنی می‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "جهانبخش محبی‌نیا" نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ، در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز(یکشنبه7 شهریور ماه) مجلس، با انتقاد از مسئله بیکاری جوانان در کشور، دولتی‌ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا شما می‌خواهید مسئله بیکاری جوانان را حل کنید؟ بیکاری که دولت، سطح آن را حدود 2.5 تا 5 میلیون مطرح کرده است؟

وی افزود: یک نگاهی به کتاب بودجه بزنید که به عنوان یک نشانه و علامت است و به ما ثابت می‌کند که به دنبال حل بیکاری جوانان نیستید. در بودجه، 10 مورد بر آن حاکم است و یکی از این 10 مورد، مربوط به اقتصاد می‌شود که شامل انرژی، ارتباطات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن و کشاورزی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینکه برای اقتصاد، 24 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: با این اعتبار، به فکر بیکاری هستید؟ نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان را به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اختصاص داده‌اید تا کار تولید فرهنگ کنند اما این در حالی است که سایر دستگاه‌ها و موسسات کشور نیز باید به تولید فرهنگ بپردازند. وقتی شما با 50 هزار میلیارد تومان نمی‌توانید به تولید فرهنگ بپردازید، به دنبال نهادسازی هستید؟

محبی‌نیا با انتقاد از نهاد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به این نهاد 300 میلیارد تومان اعتبار می‌دهید. آیا به ازای آن به تولید فرهنگ دست می‌یابید؟ هیچ کس هم جرأت نمی‌کند بر فعالیت‌های این نهاد، حسابرسی و نظارت داشته باشد. متأسفم چرا که اگر کتاب بودجه درست نشود، مملکت نیز درست نخواهد شد. اگر این کتاب پالایش نشود، همه حرف‌ها شعاری بیش نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: میلیاردها تومان از پول ملت در دستان موسسات دولتی است و در این رهگذر، از کشاورزان نیز مالیات گرفته می‌شود و همه فعالیت‌ها بدون نظارت انجام می‌شود؛ آن هم در شرایطی که نزدیک 5 میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

محبی‌نیا خاظر نشان کرد: برای برخی از آقایان متأسفم که با خدعه و توطئه پیشرفت، دست از رانت و ویژه‌‌خواری برنمی‌دارند. اگر دست از این کار برندارند، اسم آن‌ها را علنی می‌کنیم. 

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، جهانبخش ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
نه نه..ساکت میشن...نگیا...ناراحت میشن..
آخرین اخبار