ایلام؛

خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم غرب کشور

شور جوانان جهادگر قرارگاه جهادی امام رضا ع در مناطق محروم استان ایلام باشعار خدمت به نام امام رضا (ع)

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،بیش از 50  نفر از پزشکان جوان سراسر کشور با تشکیل گروه جهادی خدمات رایگان دندان پزشکی به روستاهای محروم به زرین آباد در استان ایلام امده اند.

راهشان را پیدا کرده اند، هدفشان را درنظرگرفته و از پیچ و خم های تینو گذشسته اند تا به روستایی برسند که مردمانش ساعتها که نه ،سالهاست چشم انتظاراین روزها هستند. 

اینها دندان پزشکان جوانی هستند که چونان حلقه های زنجیر از سراسر کشور به هم پیوسته اند تا درلوای قرار جهادی امام رضا(ع) ، کرامت و مهربانی را درسبد نیاز مردم مناطق محروم بخش زرین آباد و میمه ازتوابع شهرستان مرزی دهلران استان ایلام بگذارند.

بخش زرین آباد و سراب میمه ازنبود دندانپزشک رنج میبرد و این رنج مردمان این مناطق رادوچندان کرده است.  

عدنانیان سرپرست  گروه جهادی  شهید رهنمون گفت: این گروه متشکل از دندان پزشکان و پزشکان عمومی و جمعی از دامپزشکان هستند که باهدف خدمترسانی رایگان به این مناطق آمده اند.  

وی زمان فعالیت اینگروه جهادی را یک هفته اعلام کرد و افزود: بیش از 1000نفر از اهالی روستاهای این مناطق تحت پوشش خدمان درمانی و بهداشتی این گروه قرار گرفته اند.  

عدنانیان بابیان اینکه بیش از 180نفر در هر روز ازساعت 8صبح تا 8عصر با استفاده از 18 یونیت فعال 40 دندان پزشک تحت مداوا و درمان قرار میگیرند ، شایعترین بیماری دهان و دندان اهالی اینروستاها را پوسیدگی دندان و اثه عنوان کرد.  

وی گفت: بدلیل اینکه مدت زیادی است این مردم تحت درمان دندانپزشکی قرار نگرفته اند ، بیشتر دندانهای آنان درمانریشه ای اعم از عصب کشی و کشیدن نیاز دارند که با ترمیم های سطحی نمیتوان به آنان کمک شایانی کرد.  

وی درخصوص برنامه های این قرارگاه برای تداوم خدماترسانی درمانی در مناطق محروم گفت: تلاش میکنیم طی ماههای آینده اردوی جهادی را در سایر مناطق مرزی و محروم استان ایلام برقرار کنیم.  

این جوانان جهادگر علیرغم دمای بالای هوا در شهرستان گرمسیری دهلران، از ارایه خدمات درمانی به مردم محروم روستاهای شهرستان دهلران ابراز رضایت و خوشحالی نمودند و گفتند : کاش میشد بیشتر ازاین ، در خدمت مردم مرزدار این مناطق باشیم.

پزشکان جوانان امروز همانند پزشکان دیروز ، درشرایط نامناسب هوا و گرمای شدید تابستان در دهلران، آمده اند به مردمی خدمت کنند که حافظان مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند این خدمات سالها در حافظه ی مردم زرین آباد به یادگار خواهد ماند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.