بندرعباس؛

برقراری بیش از 230 پرونده مستمری مشاغل سخت و زیان آور

در سه ماه نخست امسال 234 پرونده مستمری مشاغل سخت و زیان آور در هرمزگان برقرار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: کارهایی که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد و تنش زا جزء مشاغل سخت و زیان آور اطلاق می شود.
سید فاضل حیدری بلوکی نتیجه فعالیت در این مشاغل را مبتلا شدن به بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن دانست و افزود: باید با به کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی ، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف کرد.
وی گفت: تعیین سخت و زیان آور بودن شغل یا مشاغل بر اساس درخواست کارگر، کارفرما، تشکل ها، وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار و توسط کمیته کارشناسان مربوطه و در مرحله بعدی توسط کمیته استانی مشخص می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان افزود: پارسال ٦٤ نشست کمیته بدوی با تعداد هزار و ٥٧٠ نفر متقاضی و ١١ جلسه کمیته تجدید نظر با تعداد ٣٢٩ نفر متقاضی در این رابطه برگزار شده است.
حیدری بلوکی گفت : از مجموع 5 هزار و ٧٤٧ شغل مطرح شده در این نشست ها، 4 هزار و ٥٧٦ مورد به تایید رسید.
وی گفت: در سه ماه فصل امسال، ٤ مورد کمیته بدوی با تعداد ١٧٦ متقاضی و یک مورد کمیته تجدید نظر با تعداد ٢٦ نفر متقاضی برگزار شد.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: از تعداد ٥٢٨ شغل مطرح شده، ٤٥٣ مورد به تایید اعضای کمیته های تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان هرمزگان رسید.
حیدری بلوکی گفت: لازمه برقراری مستمری بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور را داشتن حداقل 20  سال متوالی و یا 25 سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور و پرداخت حق بیمه در این مدت اعلام کرد .
پارسال ٤٥٩ مستمری مشاغل سخت و زیان آور برقرار شد.
تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای کمیته های تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان هرمزگان محسوب می شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار