اوضاع نامناسب مالی حوزه سلامت/ اخبار کذب، پاشنه آشیل وزارت بهداشت

وزیر بهداشت گفت: منابع مالی در حوزه سلامت باید تجمیع‌ و با محوریت وزارت بهداشت صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بیستمین اجلاس رؤسای دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این اجلاس اظهار داشت: طرح تحول سلامت و بحث مشکلات بیمه‌ها در مجلس دهم همانند دوره قبل مورد توجه بوده و مصوبات نیز برای ادامه این طرح بزرگ به وسیله مجلس به ما تضمین شده است.

وی بیان کرد: طرح تحول سلامت چاره‌ای جز ادامه ندارد و مجلس و سازمان های ذیربط باید نیاز ما را به منابع مالی پایدار برطرف کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: این که ما منابع حوزه سلامت را با درآمدهای نفت گره بزنیم و یا تحت تأثیر سلایق‌ها عمل کنیم از برنامه ششم عقب افتاده که پیشنهاد وزارت بهداشت به دولت این است که پول منابع مالی عوارض کالاهای آسیب‌رسان را به وزارت بهداشت واگذار کند تا مدیریت منابع سیاست‌های کلی نظام سلامت دچار مشکل نشود همچنین اگر محوریت اجرای طرح نظام سلامت با وزارت بهداشت بوده مشکلات بیمه‌ها دیگر افزایش نمی‌یابد.

هاشمی عنوان کرد: بحث آلودگی هوا، غذا، آشامیدنی و دستگاه‌های فرهنگی که اعصاب و روان مردم را تحت تأثیر قرار داده و سلامت کشور را به خطر می‌اندازند و باید در شورای سلامت غذا برای رفع آن ها تدابیری اندیشید.

وزیر بهداشت اظهار داشت: طی جلساتی که با رئیس مجلس داشتیم برنامه‌ریزی‌های بزرگ در راستای سیاست‌گذاری، وزارت بهداشت عهده‌دار نظارت در حوزه سلامت مردم شده بود که در همین راستا متأسفانه در 3 سال گذشته آزار و اذیت فراوانی در جهت ارائه خدمت و کسب مطالبات متحمل شد.

هاشمی اذعان داشت: مجلس باید در وضع قوانین دقت بیشتری داشته باشد و در حوزه حفظ سلامت باید قوه مجریه، مقننه و سازمان‌های ذیربط همکاری‌های خوبی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا سهم وزارت بهداشت در حوزه سلامت بیشتر از 20 درصد نبوده و در طی جلساتی در شورای سلامت که با حضور رئیس جمهور و 9 تن از وزرا انجام شد قوانینی به تصویب رسید که امیدوارم در آینده شاهد اجرای دقیق آن در بخش سلامت کشور باشیم .

وزیر بهداشت تأکید کرد: مردم اعتماد زیادی به ما دارند و طول سه سال گذشته سطح کیفی طرح ها ارتقا داشته و بیمارستان‌ها باید خودشان حفظ سلامت مردم را توسعه دهند.

هاشمی ادامه داد: سازمان‌های تأمین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت هزینه‌ها را به صورت مستعد پرداخت می‌کنند و در این میان صندوق های اجتماعی بیش از 27 درصد سهم بیمه‌شدگان را مانند سال قبل می‌پردازند.

وی اظهار کرد: بر طبق فرمایشات رهبری منابع مالی باید تضمین و محوریت آن با وزارت بهداشت باشد.

هاشمی گفت: حوزه‌های سلامت و غذا همیشه مورد هجوم اخبار کذب و دروغی بوده و مردم باید خبر‌های مربوط به وزارت بهداشت را از طریق سایت رسمی این وزارتخانه دنبال کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.