شهرکرد؛

همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی

اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اولین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس مرکزی، 10 و 11 شهریور ماه جاری به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: پرداختن به چالش های پایداری منابع طبیعی و محیط زیست در زاگرس از جمله خشکسالی، عدم مدیریت بهینه منابع آبی و توسعه نامتعارف و ناپایدار در عرصه های طبیعی و دستیابی به راهکارهای مناسب برای مرتفع نمودن این چالش ها در محورهای جنگلداری، مرتعداری، آبخیزداری، شیلات، محیط زیست، علوم زمین و محورهای ویژه تغییر اقلیم و چالش‏ های تأمین منابع آبی در زاگرس مرکزی و زوال بوم سازگان های زاگرس مرکزی را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

شایان شامحمدی ادامه داد: تاكنون 300 مقاله تخصصی در حوزه های جنگلداری، مرتعداری، آبخیزداری، محیط زیست، شیلات و علوم زمین به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی افزود: در این همایش چند پژوهش ویژه در حوزه جنگلداری، محیط زیست، آبخیزداری، مرتعداری و یک مورد اکتشاف در حوزه شیلات كه برای اولین بار در کشور صورت گرفته است، در قالب سخنرانی ارائه می شود.

شامحمدی، برپایی نمایشگاه و مسابقه عکاسی جلوه های طبیعت زاگرس مرکزی، مسابقه ایده های دانشجویی در حوزه بهره گیری پایدار از پتانسیل های طبیعی زاگرس مرکزی، تشکیل انجمن علمی منابع طبيعی زاگرس مركزی و سفر تفریحی به طبیعت استان چهارمحال و بختیاری را برنامه های جانبی این همایش 2 روزه برشمرد.

به گفته وی؛ این همایش به همت دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد به عنوان نهاد آموزش عالی منابع طبیعی در قلب زاگرس با همکاری طرح ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس مرکزی و انجمن جنگلبانی ایران برگزار خواهد شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ابتدای بلوار رهبر و کیلومتر 2 جاده سامان واقع شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار