قزوین ؛

قزوین میزبان سفرنامه سلامت و امید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری سفرنامه سلامت و امید در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حمید ره انجام افزود: سفرنامه سلامت و امید برنامه جدیدی است که در زمینه طرح تحول نظام سلامت از سوی سازمان امور داوطلبان هلال احمر و با مشارکت شبکه یک صدا و سیما برای پخش زنده تلویزیونی در 12 استان کشور اجرا می شود و این بار نوبت میزبانی قزوین است.

وی ، ترویج فرهنگ داوطلبی در بین آحاد جامعه و جلب مشارکت قشرهای مختلف مردمی و ترویج فرهنگ کمک های نوعدوستانه مستمر و تغییر در نوع نگاه مردم به سلامت را ازجمله اهداف مهم این سفرنامه بیان کرد.

به گفته  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ، این سفرنامه هشتم شهریوردر بوستان اقبالیه، نهم شهریور در بوستان پنج هکتاری الوند و  دهم شهریور در تاکستان برگزار می شود.

ره انجام خاطرنشان کرد: در قالب این سفرنامه برنامه های فرهنگی مختلفی پیش بینی شده که با برپایی چادرهای سلامت و تونل سلامت، خدمات پزشکی و درمانی به مردم ارائه خواهد شد.

وی اعزام کاروان های سلامت، ارائه آموزش های سلامت محور به جامعه، برپایی ایستگاههای خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست (سینه)، اهدای خون، آموزش روش های خود مراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت های روانی در حوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را ازجمله خدماتی بیان کرد که در این سفرنامه به مردم ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود:در برنامه های این سفرنامه ویزیت رایگان، سیستم ارجاع بیمار به بیمارستانهای پایتخت دیده شده و در کنار آن برنامه باران مهربانی نیز اجرا می شود تا بتوانیم با جذب مشارکت های مردمی و کمکهای خیرین خدمات سلامت را در استان ها توسعه دهیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.