مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

اجرای طرح یک در هزار در جهت کاهش آلودگی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: طرح یک در هزار بدین صورت است که واحد های تولیدی یک هزارم از درآمد خود رابرای کاهش آلودگی های زیست محیطی اختصاص می دهند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز آراسته گفت: کانون‌های ریزگرد و گرد و غبار در مناطق مختلف از جمله حوزه دریاچه ارومیه شناسایی شده است که گزارش نهایی این کار ظرف چند ماه آتی در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد تا نسبت به مالچ پاشی بخش‌های مورد نیاز، کنترل و مدیریت این موضوع اقدام شودو صندوق محیط زیست نیز برای حمایت از این بخش فعال شده و علاوه بر آن کار پایش معادن نیز در راستای کنترل و نظارت بیشتر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و در نیمه دوم امسال دریافت نمونه‌های مختلف در یک در هزار از نقطه مختلف محیط زیست برای کاهش آلودگی محیط زیست از صنایع اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: در مناطق تحت پوشش مخصوصا مراکان برای کنترل حیات وحش دوربین نصب شده است.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری طبیعی در مناطق تحت پوشش محیط زیست در استان آذربایجان غربی آغاز شده است که در اجرای این طرح با جذب سرمایه گذار و برگزاری تورهای گردشگری نسبت به معرفی مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اقدام می‌شود.

ویمدیرکل حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول امسال208 مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است که به پلمپ شدن 11 واحد تولیدی متخلف منجر شده است.

آراسته گفت: طرح حفاظت فیزیکی به مساحت 87 هزار هکتار دریاچه ارومیه، تجهیز سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان و میله گذاری اطراف دریاچه ارومیه به طول 40 کیلومتر از دیگر اقدامات اساسی این اداره در 5 ماهه سالجاری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: در 5 ماهه اول امسال 10 روز پاک 133 روز سالم و 47 روز ناسالم برای گروههای حساس و 2 روز ناسالم در شهر ارومیه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.