زنجان؛

افزایش زایمان طبیعی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از افزایش زایمان طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززنجان؛بیگلری بااشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان افزود:با اجرای این طرح زایمان طبیعی در استان رشد محسوس داشته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت استقبال مادران باردار از زایمان طبیعی بسیار شده و به تبع زایمان سزارین کاهش داشته است و این امر در راستای ارتقای سلامت مادران و نوزادان بسیار موثر بوده است.

بیگلری با بیان اینکه با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی ، شاهد کاهش سزارین در استان بودیم، گفت: سزارین طی سال ۹۲از ۳۹.۴ درصد در سال به ۳۶.۲۵ درصد و در سال ۹۴ هم به ۳۴.۵۰درصد رسیده و در پنج ماه سالجاری هم سزارین بیش از ۵ درصد نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:زایمان طبیعی به سلامت مادر کمک می کند وبا انجام خدمات لازم طی ۱۰ سال گذشته، بیش از ۸۶ درصد از مرگ و میر مادران باردار کاهش یافته است.

یگلری به بحث تسریع در زایمان طبیعی با آغاز اجرای طرح نظام سلامت در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سعی می شود تعرفه زایمان طبیعی رایگان پرداخت شود تا این امر باعث گرایش به زایمان طبیعی باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.