نفوذ داعش در ارتش آلمان برای بهره‌بردن از آموزش‌های نظامی

منابع اطلاعاتی آلمان مدارکی به دست آورده است که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش در ارتش این کشور نفوذ کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ ارتش آلمان با مشکل جدی روبرو شده است بطوریکه برخی مدارک به دست امده نشان می‌دهد افراط‌گرایان با نفوذ به ارتش و ثبت نام در آن، از آموزش‌های ویزه نظانی ارتش المان بهره می‌برند.

سازمان اطلاعات و امنیت المان به ارتش این کشور در بخش‌های مختلف هشدار داده است هنگام استخدام نیروهای تازه نفس و جدید احتیاط ویژه‌ای بکار بندند زیرا ممکن است در میان افراد تازه وارد، حامیان داعش حضور داشته باشند. آلمان در نظر دارد از ژوئیه سال آینده، سامانه جدید جذب نیرو را در ارتش این کشور راه اندازی کند و فقط در صورت تایید شدن سابقه فرد متقاضی، به وی اجازه ثبت نام در ارتش داده شود. این اقدام در جهت مقابله با ورود تروریست‌های، افراط‌گرایان و مجرمان با سابقه کیفری به ارتش آلمان صورت می‌گیرد.

علت تاخیر در اجرایی شدن سامانه مذکور، لزوم اعمال برخی اصلاحات در قانون اساسی آلمان است. ارتش آلمان باید در انتظار طی شدن روند قانونی این اصلاحات باقی بماند تا در استخدام نیروهای جدید نظارت و بازرسی دقیقی اعمال کند.

آلمان یکی از کشورهای قربانی تروریسم است بطوریکه در یک ماه گذشته شاهد دو مورد حمله انفرادی با سلاح سرد به مردم بی‌دفاع بوده است.

ارتش آلمان تاکنون 64 مظنون به عضویت در داعش، 268 مظنون افراطی راست ‌گرا  و 6 مظنون افراطی چپ گرا را در نیروهای مسلح این کشور شناسایی کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار