تبریز؛

احداث تونل انرژی 4 کیلومتری در تبریز

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: تونل انرژی 4 کیلومتری با هزینه 100 میلیارد تومانی در تبریز احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صبوری افزود: با توجه به رشد شدید مصارف ناشی از بارهای عمومی در منطقه مرکزی شهر تبریز که ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و عمرانی شهر است بسیار ضروری است تا در افق 2 تا 3 سال آینده حداکثر  300 مگاوات در مرکز شهر ظرفیت سازی برای تامین انرژی انجام پذیرد.

وی افزود: چنین باری در مرکز شهر تبریز که هم اکنون نیز از بستر مناسب تامین انرژی برخوردار نیست امکان پذیر نمی‌شد مگر با استفاده از تونل انرژی و کابل‌های انتقال در سطوح ولتاژی 230 و 132 کیلوولت.

صبوری اضافه کرد: پروژه تونل انرژی تبریز با وجود محدودیت‌های نقدینگی مورد تصویب قرار گرفته و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان طول تونل انرژی را 4 کیلومتر و مسیر آن را دکل شماره 19 جنب تله‌کابین عون‌بن علی، بلوار ایده‌لو، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان بهشت، خیابان مدرس، خیابان روشنایی و پست مرکزی GIS مرکزی تبریز اعلام کرد.

صبوری با بیان اینکه این تونل به عمق 12 و قطر 2.5 متر احداث شده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این پروژه در دو سال و تا پایان شهریور سال 97 و با اعتبار 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

صبوری همچنین اظهار داشت : در حال حاضر 45 پروژه نیز با 890 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سطح سه استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل در حال اجراست که اکثر آنها تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به تشریح پروژه‌های افتتاحی این شرکت در هفته دولت پرداخت و گفت: طی هفته مبارک دولت 30 پروژه مهم برق رسانی در بخش انتقال و فوق توزیع توسط این شرکت با مجموع 200 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که در تامین مطمئن برق منطقه سهم بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.