گفتگوی حیدر عبادی و سلیم جبوری درباره نبرد موصل

نخست وزیر عراق با رئیس پارلمان این کشور در خصوص راه‌های مبارزه با گروه تروریستی داعش و آزادسازی موصل گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در دفتر خود دیدار کرد و با وی درباره راه‌های ایجاد وحدت کلمه در میان نیروهای عراقی در نبرد علیه تروریست‌های داعش و آزادی کامل عراق گفتگو کرد. 

نیروهای عراقی پس از شکست دادن تروریست‌های داعش در جزیره خالدیه و منطقه قیاره در جنوب موصل به دنبال آزادسازی تمام مناطق عراق از سیطره عناصر داعش هستند.

جبوری و عبادی در این نشست در خصوص آمادگی‌های لازم برای نبرد آزادسازی شهر موصل در استان نینوا و وضع انسانی مردم در این مناطق گفتگو کردند و فراهم آوردن امکانات اولیه زندگی را برای آوارگان این شهر ضروری دانستند.

 نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق در این نشست همچنین روابط میان قوای مقننه و مجریه را بررسی  و بر اهمیت اجرای قوانینی که در حمایت از مردم است، تاکید کردند. همچنین دو طرف افزایش همکاری‌های لازم بمنظور عبور از این بحران و کنار گذاشتن اختلافات مسئولان را خواستار شدند.

سلیم جبوری همچنین با عمار حکیم، رئیس شورای عالی عراق، دیدار کرد و علاوه بر بررسی تحولات جاری عراق، بر ضرورت آرامش سیاسی در پارلمان تاکید کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار