اردبیل؛

اختصاص 2 هزار هکتار از مزارع پارس آباد به کشت گوجه فرنگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار هکتار از مزارع پارس‌آباد به زراعت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر حسنیان افزود: در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار هکتار از مزارع پارس‌آباد به زراعت گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از 73 هزار تن محصول از اراضی زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: میانگین عملکرد گوجه فرنگی 35 تن در هکتار است که امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بهره‌گیری زارعان از توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت مزارع گوجه فرنگی از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات پاک و سالم و نیز استفاده حداقلی از سم و کود کشاورزی بیان کرد: امسال طرح مبارزه بیولوژیکی با آفات در بیشتر مزارع گوجه فرنگی این شهرستان اجرا شد.

حسنیان گفت: مقابله بیولوژیکی و غیرشیمیایی با آفات و بیماری‌های زراعی در مقایسه با روش شیمیایی علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش هزینه‌ها سبب افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول شده و از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: پارس‌آباد در تولید محصولات جالیزی از جمله گوجه فرنگی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد که بخشی از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف می شود و بخش دیگری از آن نیز در کارخانه‌های تولید رب مورد استفاده قرار می‌گیرد و مازاد بر نیاز این محصول نیز به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار