مهاباد؛

افتتاح مدارس جدید و سالن ورزشی در آذربایجان غربی

16 مدرسه و یک سالن ورزشی در استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت : در هفته دولت 16 مدرسه با 74 کلاس درس و یک سالن ورزشی در استان به بهره برداری رسید.

فریبرز اسمعیل زاده افزود : با وجود کمبود اعتبارات سعی شده این مدارس که در نقاط مختلف استان واقع شده اند ، با صرف 100 میلیارد ریال آماده بهره برداری شوند.

وی اضافه کرد : طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان هم با 100 میلیارد ریال اعتبار در 212 مدرسه با 833 کلاس درس در دست اجراست.

اسمعیل زاده با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در استان در امر مدرسه سازی بیان کرد : این بنیاد در استان آذربایجانغربی13 مدرسه و آموزشگاه با 63 کلاس درس ، در دست ساخت دارد.

وی بیان کرد : برای حذف مدارس دو نوبته ، مدارس استیجاری ، ساخت فضای آموزشی در مناطقی که در آنها مسکن مهر اجرا شده و مناطق حاشیه شهرها ، همچنین مناطق پر تراکم شهری در استان ، به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز است.

بگفته مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ، برای اینکه این استان به لحاظ تعداد کلاس ها به میانگین کشوری برسد به 10 هزار میلیارد ریال نیاز است ، از محل اعتبارات عمرانی استان تأمین این میزان اعتبار و احداث این تعداد مدرسه امکان پذیر نیست.

گفتنی است ؛ استان آذربایجان‌غربی 5500 مدرسه با 25 هزار کلاس درس دارد و به لحاظ شاخص‌های سرانه و تراکم فضاهای آموزشی ، تجهیزات ، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی در رتبه‌های آخر کشور بوده و نیازمند توجه دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.