اصفهان؛

افزایش بودجه مساجد شهرضا

بودجه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرضا، 50 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرضا درنشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا برگزار شد گفت: ۳ موسسه قرآنی در شهرضا فعال بوده و ۵ کانون فرهنگی هنری به مساجد این شهرستان اضافه شده است.

محمد علی جعفری تصریح کرد: در سالهای ۹۲ تا ۹۴ با افزایش صد درصدی تعداد هنر جویان درکانون های فرهنگی هنری مساجدرو به رو بوده ایم.

وی افزود: مساجد تعامل خوبی با موسسات قرآنی برای برگزاری مسابقات قرآنی داشته که در این زمینه از شهرستان شهرضا یک نفر در سطح کشور و چهار نفر در سطح استان در مسابقات مدهآمتان برگزیده شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرضا اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون صدور مجوز کنسرت موسیقی ۱۵۰درصد افزایش داشته است و از سال گذشته تا کنون۱۰کنسرت موسیقی پاپ و سنتی در شهرضا برگزار شده است.

جعفری با اشاره به فعالیت هنرجویان عرصه موسیقی در شهرضا تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۳۰ هنرجو در آموزشگاه های موسیقی مرکز شهر فعالیت دارند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای نظارت بر نمایش در شهرضا گفت: باحضور۵ نفر از کارشناسان این شورا، ۳۸ مورد نمایش ارزیابی و نظارت شده و اجرای تآتر در شهرضا۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کسب رتبه های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان شهرستان تصریح کرد: برگزیده شدن گروه تآتر معلولان شهرضا به عنوان تآتر برتر بین المللی، برگزیده شدن خوشنویس شهرضایی به عنوان رتبه برتر کشوری خوشنویسی و برگزیده شدن سه عکاس در مسابقات بین المللی عکاسی،از جمله مقامات کسب شده توسط هنرمندان شهرضایی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهدای بیش از هزار عنوان کتاب و۵۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی و مساجد شهرضا افزود: رونمایی از کتاب های نویسندگان شهرضایی شاهد ۲۰ درصد افزایش بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به هنرستان هنرهای زیبا تصریح کرد: ۳ هنرستان هنرهای زیبا در سطح استان وجود داشته که یکی از این سه هنرستان در شهرضا با ۲ رشته تخصصی درحال فعالیت است.

جعفری ادامه داد:۵۰ سرپرست وعضو گروه تعزیه در اولین کارگاه آموزش تعزیه جنوب استان شرکت کردند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.