اردبیل؛

سنجش بینایی 174 هزار کودک در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۷۴ هزار کودک در استان اردبیل تحت پوشش تنبلی چشم قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری افزود: تاکنون 174 هزار کودک در استان اردبیل تحت پوشش خدمات طرح سنجش چشم قرار گرفته و در این زمینه بهزیستی استان اردبیل رتبه 4 را در کشور به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه 52 هزار نفر کودک نیز در استان اردبیل تحت سنجش شنوایی قرار دارند٬ گفت: این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و مهم‌ترین هدف ما کاهش معلولیت و پیشگیری از این امر است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح 58 طرح همزمان با هفته دولت در بهزیستی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل مسکن٬ مهد کودک و کمپ زنان بوده که به مرور در اردبیل افتتاح شده است.

ستاری بیان کرد: طرح مشاوره ژنتیک به طور پایلوت در شهرستان‌های اردبیل و گرمی انجام شده است که در این طرح 8 هزار و 224 زوج از مشاوره ژنتیک برخوردار شده‌اند که این امر گام بزرگی در کاهش معلولیت در اردبیل داشته است.

وی از برنامه‌ریزی برای کاشت حلزون در کودکانی که مشکل شنوایی دارند خبر داد و اظهار کرد: هزینه این امر توسط بهزیستی استان اردبیل انجام می‌شود و با اجرای این طرح‌ها هم‌اکنون شاهد پیشگیری و کاهش معلولیت در اردبیل هستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، سنجش ، بینایی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.