اهواز؛

برخورداری 95 درصدی شهرهای خوزستان از گاز طبيعی

مدير مهندسی شرکت گاز خوزستان گفت: با تحقق برنامه های توسعه ای شرکت گاز و توسعه شبکه گازرسانی، 95 درصد شهرهای استان از نعمت گاز طبيعی برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جاسم عکرش بیان داشت: گازرساني به شهرها و روستاهاي استان در اولويت شرکت گاز استان قرار دارد و از سال 84 سرعت گرفت.

وي تصریح کرد: از مجموع 79 شهر استان خوزستان 75 شهر از نعمت گاز برخوردار بوده و گازرساني به چهار شهر ديگر نيز در دستور کار قرار دارد.

عکرش اظهار داشت: براي نخستين بار در کشور طرح گازرساني به روش سيستم فشرده در بيدروبه انديمشک اجرا شده و اهالي آن از نعمت گاز بهره مند شدند.

مدير مهندسي شرکت گاز استان خوزستان افزود: سال گذشته طراحي 4 هزار کيلومتر شبکه گازرساني روستايي براي 560 روستاي بالاي 20 خانوار در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 91 روستا گازدار شده و مابقي روستاها نيز تا آخر امسال از نعمت گاز برخوردار مي شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هزينه برقراري هر انشعاب گاز براي دولت 60 ميليون ريال است و با توجه به هزينه هاي صورت پذيرفته در اين حوزه مردم مي توانند با اشتراک پذيري به برگشت اين هزينه و کمک به تخصيص اعتبار به شرکت گاز استان خوزستان براي ادامه گازرساني به مناطق فاقد شبکه کمک کنند.

گازرساني به 4 روستاي دريهک، دهملا، سرخره عليا و سفلي با 29 کيلومتر شبکه گذاري و اعتبار 28 ميليارد ريال به انجام رسيد و 300 خانوار اين روستاها از نعمت گاز برخوردار شدند.

شهرستان هنديجان با جمعيت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته و داراي 6 هزار و 500 مشترک شهري گاز و يک هزار و 500 مشترک روستايي گاز است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.