نرخ سود تسهیلات مسکن تک رقمی شد/کاهش نرخ سود اوراق مسکن در دستور کار

با تک رقمی شدن نرخ تسهیلات بخش مسکن، نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی صندوق یکم برای بافت فرسوده به 8 درصد وبرای سایر بافت‌ها به 9.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم چندی پیش از 14 به 11 درصد و اکنون به گفته رئیس جمهور به هشت یا 9.5 درصد کاهش یافت تا زوج ها و جوانان بتوانند از این تسهیلات برای خانه دار شدن استفاده کنند.

بر این اساس در صورتی که کسی از تسهیلات 600 میلیون ریالی استفاده کند قسط های آن با احتساب نرخ سود پیشین، ماهیانه هشت میلیون و 600 هزار ریال بود که با کاهش سود تسهیلات اقساط ماهیانه آن پنج میلیون و 120 هزار ریال می شود.

همچنین  قسط تسهیلات 800 میلیون ریالی در بافت های فرسوده شهر تهران با هشت درصد نرخ سود تسهیلات 6میلیون و 830 هزار ریال و در سایر بافت ها با 9.5 درصد سود، هفت میلیون و 420 هزار ریال می شود.

بر اساس این گزارش هفته آینده دستورالعمل اجرایی کاهش سود تسهیلات این صندوق به همه شعبه ها ابلاغ می شود.

بر پایه این گزارش بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در خصوص کاهش نرخ اوراق مسکن به دنبال کاهش سود تسهیلات اظهار داشت: قیمت اوراق مسکن طی ماه گذشته افزایش چشمگیری داشت، اما در 10 روز گذشته بانک مسکن با تدابیر افزایش عرضه، اوراق، قیمت اوراق را تا 85 هزار تومان کاهش داد.

وی افزود: موضوع کاهش نرخ سود اوراق حق تقدم در دست بررسی است و به محض اینکه بررسی‌ها کامل شود، با هماهنگی بانک مرکزی این اقدام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
آیا سودهای دریافتی قبلی بابت تسهیلات سنوات قبل تعدیل خواهند شد ؟
آخرین اخبار