كارگردان "شكارچي شنبه":

صهيونيسم، طالبانيسم يهود است

پرویز شیخ طادی گفت:"شكارچي شنبه" را براي اين ساختيم تا در غرب تاثير بگذارد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، "پرويز شيخ‌طادي"، در جلسه نقد و بررسي فيلم "شكارچي شنبه" كه در حاشيه همايش "تجلي بصيرت" در مجتمع فرهنگي هنري امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با بيان اينكه "شكارچي شنبه" براي ذائقه ايراني ساخته نشد، افزود: اين فيلم به زبان آمريكايي ساخته نشد بلكه آن را به لحن صريح اسراييلي ساختيم تا بر سر خودشان شليك كنيم.

وي، فيلم را ضربه‌اي به حوزه علميه رژيم اسراييل دانست و افزود: در اين فيلم به هيچ عنوان غلو نكرده‌ايم و تمام مراسم‌ها از قبيل طول كشيدن خواندن نماز صبح تا ظهر، حقيقت دارد، يا آب دهان انداختن، بدترين توهين‌ها در آيين آنان است. آنان علني مي‌گويند كه نژاد برتر هستند و بايد نسل ديگر اديان را كم كنند و از گفتن اين هدف ابايي ندارند، چون سرمايه دنيا دست يهودي‌هاست.

كارگردان فيلم "سينه سرخ" با اشاره به اينكه "شارون" نيز براي تخليه روستاها و خانه‌هاي فلسطيني سه دقيقه فرصت مي‌داد، خاطرنشان كرد: وقتي ديدم غرب اين همه فيلم عليه ايران و اسلام مي‌سازد و 50 تا 60 شبكه فارسي زبان بر سر ماست و اينكه با اسلام به شكل اقتصادي مشكل ندارند بلكه با اعتقادي كه به منافع اقتصادي آنان ضربه بزند مقابله مي‌كنند و از اجراي اين برنامه‌ها چهار هدف دارند، تصميم به ساخت اين فيلم گرفتم.

شيخ طادي ادامه داد: يكي از تبعات اين‌گونه برنامه‌ها جلوگيري از سرمايه‌گذاري خارجي است. فشار سياسي نيز از ديگر تبعات اين‌گونه فيلم‌هاست. پخش چنين فيلمهايي از ورود تكنولوژي، فكر و روشنفكران به آن كشور جلوگيري مي‌كند و آخرين مشكلي كه ايجاد مي‌كند براي هموطنان مقيم ديگر كشورهاست كه احساس شرم و خجالت ايجاد مي‌كند.

اين كارگردان سينما، فيلم "شكارچي شنبه " را جوابي براي فيلمهايي نظير "سيصد" دانست و افزود: در اين فيلم به برنامه‌ها و اعتقادات صهيونيسم پرداختيم. در ايران باور اين است كه اسرائيل يك رژيم نظامي است، اين اطلاعاتي است كه ما از رسانه‌هاي داخلي مي‌فهميم، اين در حالي است كه اسرائيل يك رژيم ايماني و حتي فول ايماني است و خودشان معتقدند كه يك حكومت مذهبي، ‌سياسي و نظامي هستند.

وي ادامه داد: آنها "تورات" را عوض كردند، مثلا تجارت اعضاي بدن را براي خاخام حلال كردند يا بحث سربازي كه بعد از دو سال خدمت بايد تا 60 سالگي سالي يك ماه خدمت كنند. آنان در مسايل اعتقادي و مذهبي خيلي از مسلمانان مقيدتر هستند.

كارگردان "شكارچي شنبه" با بيان اينكه وارد شدن به منطقه ممنوعه رژيم اسراييل مهم بوده است، اظهار داشت: وارد شدن به جايي كه ايده و فكر عليه اسلام توليد مي‌شود، ضروري بود. آنان اداي لاييك‌ها را درمي‌آورند و بازي سكولارها را بازي مي‌كنند در حالي كه با سكولارها به خاطر عقيده انفرادي، مخالف هستند اما سكولاريسم را براي بقيه كشورها نسخه مي‌كنند.

وي، صهيونيسم را طالبانيزم يهود خواند و گفت: قرار نبود فيلمنامه نوشته شود. بعد از 11 سال تحقيقات و پژوهش شخصي، نتيجه اين شد كه فيلمنامه نوشته شود. شخصيتي نظير هاهان تا مهر امسال زنده بود. در اعتقادات اين رژيم حفره‌هاي زيادي وجود دارد اما اجازه ورود رسانه به اين حوزه‌ها را نمي‌دهند.

شيخ طادي اظهار داشت: در تورات 12 ادبيات متعلق به 12 دوره وجود دارد كه مي‌توانيم يا به صورت عادلانه، منصفانه و مستند آشكارسازي كنيم يا با دروغ و انحراف با قصه دراماتيك وارد شويم.

وي با اشاره به اينكه فيلم ساختن درباره كارهاي اسراييلي‌ها چندش‌آور است، گفت: براي يك جريان فرهنگي بايد همه دستگاهها كار كنند. چنين رژيمي را بايد از عقبه زد؛ مهم اين است كه نبايد كينه‌توزانه عمل كرد فقط كافي است گوشه‌اي از پرده را بالا زد تا همه چيز مشخص شود./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار