هشدار استرالیا، تایوان و کره جنوبی به مسافران سنگاپور در خصوص زیکا

پس از شیوع ویروس زیکا در سنگاپور، کشورهای استرالیا، تایوان و کره جنوبی از مسافران خود خواستند سفر به این کشور را به تعویق بیندازند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به تازگی خبرهایی مبنی بر شیوع ویروس زیکا در سنگاپور منتشر شده است. تاکنون بیش از 50 نفر در این کشور به زیکا مبتلا شده اند. در پی انتشار این خبر، استرالیا، تایوان و کره جنوبی به مسافران سنگاپور، به خصوص زنان باردار، توصیه کردند از سفر به این کشور بپرهیزند. 

خبر شیوع این بیماری در سنگاپور ضربه شدیدی به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است. سنگاپور یکی از قطب های گردشگری جهان است که سالانه مسافران بسیاری را به خود جذب می کند. در حال حاضر، این کشور با رکود و کاهش رشد اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می کند.

اواخر هفته گذشته نخستین مورد مبتلا به ویروس زیکا در سنگاپور شناسایی شد. پس از چند روز این رقم با افزایشی قابل توجه به 56 نفر رسید.

ویروس زیکا از پشه به انسان منتقل می شود و تهدیدی جدی برای زنان باردار است؛ زیرا باعث بروز نقص های مادرزادی شدید، از جمله میکروسفالی، می شود. میکروسفالی یک اختلال مادرزادی است که در آن مغز و سر نوزادان رشد کافی نمی کند.

تنها یک زن در میان 56 مورد مبتلا به زیکا در سنگاپور وجود دارد. تایوان، استرالیا و کره جنوبی از مادران باردار و کسانی که قصد بارداری دارند، خواستند تا اطلاع ثانوی سفر خود به سنگاپور را به تعویق بیندازند. 

مالزی و اندونزی، دو همسایه سنگاپور، نیز پس از اعلام خبر شیوع زیکا در این کشور، اقدامات حفاظتی ویژه ای در برابر این بیماری اتخاذ کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار