یاسوج؛

پرداخت 5 میلیارد تومان تسهیلات به مزارع ماهی

مدیر شیلات کهگیلویه وبویراحمد: مزارع پرورش ماهی که به علت بیماری وی اچ اس دچار خسارت شده بودند،5 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان این مزارع پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به علت اصلی شیوع این بیماری در مزارع پرورش ماهی استان گفت: این ویروس در سال 1392 همراه با تخم چشم زده ماهی وارداتی درمزارع پرورش ماهی شیوع پیدا کرد و خسارت آن از سال 1393 شروع شد. 


کورش یزدان پناه با بیان اینکه تا کنون 5 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مزارع پرورش ماهی پرداخت شد افزود: این بیماری موجب تلف شدن ماهی ها  و تعطیلی و نیمه تعطیل شدن این مزارع شد و از سال 93 تا کنون 200 میلیارد ریال خسارت وارد کرد .


وی با بیان اینکه روند شیوع این بیماری رو به کاهش است و تنها تعداد معدودی مزرعه مبتلا به این بیمار هستند گفت:  حدود 202 مزرعه پرورش ماهی قرل آلا در استان وجود دارد و از این تعداد هم اکنون30مزرعه غیرفعال است.


یزدان پناه افزود:در آیین نامه‌ای که از سوی هیئت وزیران تصویب شده بود مزراعی که دچار حوادث قهری و  طبیعی مثل بیماری می‌شوند یک مهلت 3ساله برای پرداخت اقساط داشتند  که منابع اعتباری تمدید نشد و بانک با همان 21 درصد سود تسهیلات ارائه می دادند که این روند مناسب نبود

.

مدیر شیلات استان همچنین از اختصاص 48 میلیارد ریال تسهیلات برای مزارع ماهی در سفر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان خبر داد و گفت: یکی از مشکلات مزارع پرورش ماهی نبود کارخانه تولید غذای ماهی قزل آلا در استان است که در صورت پرداخت تسهیلات این کارخانه تا سال 1396 راه اندازی می شود .



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.