اهواز؛

کم میلی دزفولی ها به رشته کار ودانش

دانش آموزان دزفولی نسبت به رشته های کار و دانش بی رغبت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن مرتضوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول گفت: در مدارس کارودانش دزفول از نظر تکمیل تعداد متقاضیان با مشکل مواجه شده ایم چرا که استقبال خوبی از این رشته ها نشده است.

حسن مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به سال اقتصاد مقاومتی، تمام برنامه های پروژه مهر دزفول در همین راستا انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه های پروژه مهر دزفول از ۱۵ تیماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، افزود: پنج کمیته سازماندهی، تجهیز و تعمیر، توجیه و تعیین صلاحیت و نظارت و ارزیابی در پروژه مهر دزفول در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اینکه در سال گذشته در بین ۴۰ منطقه آموزش و پرورش خوزستان، دزفول با کسب بالای ۹۴ درصد جزو مناطق با عملکرد بالای پروژه مهر خوزستان نام برده شد، گفت: در سال جاری نیز انتظار می رود با همکاری ارگان های مختلف به ویژه شهرداری شاهد پاکسازی، خط کشی و آسفالت مدارس و خیابانهای اطراف مدارس باشیم و با شاداب سازی مدارس تحولی در نگرش مردم و رسیدگی به کمبودها داشته باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه مراسم بازگشایی مدارس برای پیش دبستانی ها (غنچه ها)، پایه اول (شکوفه ها) و جوانه ها برای پایه های هفتم، چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: ۳۷۳ آموزشگاه در سطح شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد ۱۹۶ آموزشگاه در سطح شهر دزفول و مابقی در مناطق روستایی و شهرهای اقماری قرار گرفته اند.

دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش دزفول یادآور شد: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دزفول ۳۶ هزار نفر است ضمن اینکه دانش آموزان مقطع متوسطه اول ۱۷ هزار نفر و مقطع متوسطه دوم نیز هشت هزار و ۲۰ نفر هستند که ۲ هزار و ۵۸۳ دانش آموز نیز در مدارس فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

وی همچنین در خصوص استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای نیز توضیح داد: در بخش پسران تقریبا ظرفیت مدارس فنی و حرفه ای دزفول تکمیل است و در بخش دختران نیز ۸۳ درصد ظرفیت مدارس فنی تکمیل شده ولی در مدارس کارودانش مشکل داریم و استقبال خوبی از این رشته ها نشده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول ادامه داد: درسال تحصیلی جدید تعداد ۶۵ هزار و ۳۸۶  دانش آموز وارد مدارس شهرستان دزفول خواهند شد.

مرتضوی با بیان اینکه انتظار می رود اداره برق نسبت به تامین برق مدارس و جلوگیری از قطعی برق مدارس همکاری کند، اضافه کرد: دهیاران و بخشداران نیز باید نسبت به تامین وسیله نقلیه حمل زباله و نظافت مدارس همکاری کنند و اتوبوسرانی هماهنگی لازم رابرای جابجایی دانش آموزان در بازگشایی مدارس داشته باشد ضمن اینکه آتش نشانی و اورژانس نیز باید در حالت آماده باش باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که درسال تحصیلی جدید شهرستان دزفول مجددا بتواند در پروژه مهر عملکرد موفقی داشته باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.