سارقان فرهنگی تنها با سرعت پلیس 110 مهار می‌شوند

ضعف در اجرای قوانین، دزدی کتاب های مجوزدار را افزایش داده است.

محمدمهدی داوودی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با معضل کپی کتاب‌های مجوزدار گفت: در رابطه با کپی کتاب های مجوزدار از ضعف قانون و کندی اجرای آن رنج می‌بریم.
 
مدیر انتشارات «نگار» گفت: در این شکل سرقت‌های فرهنگی، باید مبارزه  در اسرع وقت و در زمان کم اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: کندی اجرای قوانین در سرقت‌های فرهنگی به حدی است که تا قانون بخواهد به آن رسیدگی کند، فرد مورد نظر کتاب را چاپ و مشتری هایش را پیدا و در نهایت از نگاه قانون فرسنگ ها دور شده است. ما  برای رفع این معضل احتیاج به  پلیسی مثل 110 داریم تا پس از ده دقیقه، بالای سر این سارقان فرهنگی برسد.
 
داوودی پور تصریح کرد: در ارگان‌هایی مثل قوه قضاییه یا نیروی انتظامی این قانونگذاری‌ها  گذاشته شده است، اما  این قوانین احتیاج به  بازنگری دارند. به این علت که بسیار قدیمی هستند  و با زمانه و شرایط امروز بازار نشر همخوانی ندارند.

داوودی‌پور خاطرنشان کرد: این معضل نگاه و توجه ویژه مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد تا در بلند مدت به راه‌اندازی بخشی برسند که برای از بین بردن این سرقت های فرهنگی باشد.

داوودی‌پور ادامه داد: من در مواقعی با چشم خودم می بینم که کتاب های انتشارات ما را در وانت با چاپ های کپی به بازار نشر و کتاب می‌برند، اما  به دلیل صعف قوانین برای اثبات این  سرقت کاری نمی توانیم بکنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.