اپل محکوم به پرداخت مالیات میلیاردی به ایرلند شد

مقامات ایرلند در پایان تحقیقات خود متوجه فرار مالیاتی شرکت اپل شدند و اتحادیه اروپا این شرکت را به پرداخت 14.5 میلیارد دلار محکوم کرد.

محکومیت اپل به پرداخت مالیات 14.5 میلیارد دلاری به ایرلندبه گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت اپل باید به دولت ایرلند 14.5 میلیارد دلار مالیات پرداخت کند. مقامات ایرلندی در پایان تحقیقات خود متوجه شدند که شرکت اپل از قوانین خاصی برای کاهش مالیات های پرداختی خود به این کشور استفاده می کرده است.

مشکل مالیات شرکت اپل حاصل قوانین جدید اتحادیه اروپایی است که بر این اساس عملکرد مالیاتی اپل در خاک کشور های اتحادیه اروپا غیر قانونی است و به زودی باید تغییر کند.

ایرلند به علت قوانین ساده مالیاتی به محل استقرار شعب بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی تبدیل شده است. اما به نظر می رسد با این تغییرات شرکت های مذکور علاقه خود به حضور در این کشور را از دست بدهند.

شرکت اپل از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا در مورد مبلغ مالیات تجدید نظر کند. البته این شرکت موظف نیست به سرعت چنین پولی را به مقامات ایرلندی بپردازد و این فرایند مدتی زمان خواهد برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار