اصفهان؛

افتتاح 25 طرح عمرانی در دانشگاه اصفهان

25 طرح عمرانی با اعتبار حدود یکصد میلیارد ریال روز سه شنبه در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طرح های افتتاح شده شامل تکمیل مرحله دوم دانشکده جدید اقتصاد، تعمیر و بازسازی ساختمان های حسابداری، اقتصاد قدیم، مهمانسرا، واحدهای مسکونی، آزمایشگاه مرکزی، هتل میعاد و تالار پیامبر اعظم (ص)، اجرای محوطه سازی دانشکده فنی و مهندسی و حفر چاه های ضلع شمالی دانشگاه اصفهان است.
دیگر طرح های افتتاح شده شامل اجرای آبیاری تحت فشار در بوستان انجیر و کوی اساتید، کاشت گونه های گیاهی مقاوم به آفت و خشکی، احیا و آماده سازی پارک جنگلی و فضای سبز محوطه سلف 'اختران بی نشان' و نصب دستگاه های هوشمند سازی موتورخانه ها و شیرهای چشمی الکترونیکی است.
نصب پانل های سیستم آبگرمکن های خورشیدی و احداث چاه آب عمیق 33 پل برای تامین آب دانشگاه و چند طرح دیگر در بخش انرژی نیز از طرح های افتتاح شده دانشگاه اصفهان به مناسبت هفته دولت است.
همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی دیگر دانشگاه اصفهان با مجموع اعتبار 51 میلیارد ریال امروز سه شنبه به زمین زده شد.
این طرح ها شامل گسترش پردیس دانشکده فنی و مهندسی، اجرای سیستم پساب خاکستری خوابگاه های دانشجویی، اجرای طرح ذخیره سازی سیستم سرمایش در دانشکده جدید زیست شناسی، احداث کانال تاسیساتی دانشکده قدیم اقتصاد و تعمیر ویلاهای چادگان است.
رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: از شاخص ترین طرح های افتتاح شده می توان به سه سالن جنبی تالار پیامبر اعظم با 260 نفر ظرفیت و یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، تعمیر و بازسازی خوابگاه ها و احداث دانشکده اقتصاد اشاره کرد.
هوشنگ طالبی افزود: در سه سال گذشته بازسازی وضعیت کالبدی و فضای فیزیکی دانشگاه نیز مورد توجه قرار گرفت زیرا بیشتر ساختمان های دانشگاه با توجه به قدمت بالای آن، قدیمی است.
وی با اشاره به هزینه 10 میلیارد ریالی برای بازسازی مهمانسرای دانشگاه اظهار کرد: با توجه به طرح جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سطح بندی خوابگاه های دانشجویی، تلاش کردیم با بازسازی خوابگاه ها، محیطی مناسب را برای شروع سال تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار دهیم.
طالبی، اعتبار هزینه شده برای طرح های خوابگاهی را 15 میلیارد ریال شامل دو بلوک دو هزار متری اعلام و تصریح کرد: در زمان حاضر در مجموع 25 هزار متر مربع ساختمان سازی در دانشگاه با اعتبار 270 میلیارد ریال در حال انجام است.
وی همچنین از بازسازی ساختمان قدیم دانشکده اقتصاد خبر داد و افزود: این ساختمان به دانشکده جدید مهندسی عمران و حمل و نقل تبدیل می شود.
رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به کلنگ زنی کانال تاسیسات دانشکده های اقتصاد و حسابداری گفت: اجرای این طرح با اعتبار سه میلیارد و یکصد میلیون ریال منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی و بهره وری می شود.
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه بودجه ملی و استانی طرح های عمرانی دانشگاه در سه سال گذشته صفر بود، تصریح کرد: اعتبار مالی اجرای این طرح ها از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و مشارکت های مردمی و خیران تامین شده است.
ولی الله میرخانی افزود: از مهمترین طرح های عمرانی دانشگاه می توان به دانشکده های جدید زیست شناسی و علوم تربیتی اشاره کرد که به ترتیب 73 و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: این دو طرح از طرح های مصوبه سال های گذشته است که اعتبار تصویب شده برای آنها به اتمام رسیده اما هنوز طرح تکمیل نشده است.
وی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح های در دست اجرا در دانشگاه اصفهان را 330 میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان همچنین با اشاره به 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای بازسازی 30 واحد مسکن سازمانی گفت: تلاش می کنیم همه 167 واحد مسکونی سازمانی دانشگاه را بازسازی کنیم.
وی با اشاره به طرح های مختلف دانشگاه برای تامین آب و مقابله با خشکسالی افزود: طرح های خوبی مانند آبیاری قطره ای و اجرای شبکه زهکش در این زمینه اجرا شده است.
میرخانی با بیان اینکه با بازسازی مهمانسرای دانشگاه اصفهان 120 تخت به آمار تخت های مهمانسراهای اصفهان اضافه شد، گفت: کارهای خوبی نیز برای بازسازی خوابگاه های دانشجویی انجام شده است.
وی ظرفیت مجموعه خوابگاه های دانشگاه اصفهان را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به مقبره شهدای گمنام دانشگاه اصفهان نیز تصریح کرد: مقرر بود نهادهایی مانند شهرداری و بنیاد شهید اصفهان و وزارت علوم برای تکمیل این مقبره کمک مالی کنند که تاکنون این امر تحقق نیافته و فقط دانشگاه اصفهان هزینه آن را تامین کرده است.
میرخانی اضافه کرد: عملیات اجرایی تکمیل مقبره شهدای گمنام دانشگاه آغاز شده و در دست اجراست.
وی وعده داد که کار احداث و تکمیل ساختمان های نیمه تمام دانشگاه تا مرداد سال آینده و دانشکده زیست شناسی و زمین شناسی تا آبان امسال به اتمام رسد.
دانشگاه اصفهان با حدود 70 سال قدمت دارای 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار