آمریکا در ازای اطلاعات درباره سرکرده داعش، سه میلیون دلار جایزه می دهد

وزارت امور خارجه آمریکا در قبال اطلاعاتی که در خصوص سرکرده داعش ارائه شود، 3 میلیون دلار پاداش می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه آمریکا، «گل مراد خالیموف» به عنوان رهبر ارشد و عضوگیر داعش معرفی شده است.

چندین گزارش نشان می دهد که او قبل از پیوستن به داعش، فرمانده عملیات ویژه پلیس وزارت امور داخلی تاجیکستان بوده است. او در نیروهای ویژه آمریکا و نیروهای برگزیده روسیه دوره دیده است.

خالیموف در اواخر آوریل سال 2015 ناپدید شد. ماه بعد، یک ویدئو از او در اینترنت منتشر شد که نظرات داعش را منعکس می کرد و آمریکا، روسیه و تاجیکستان را تهدید می کرد.

او در ویدئوی خود گفت: گوش کنید آمریکایی ها! من سه بار به آمریکا رفته ام و دیده ام چه طور جنگجوهای خودتان را برای کشتن مسلمانان آموزش می دهید. ان شاء الله با سلاح خود به شهرها و خانه هایتان می آیم و شما را خواهم کشت.

بنا بر گزارش رسانه ها، وزارت امور خارجه آمریکا در سپتامبر 2015، خالیموف را در فهرست تروریست های بین المللی خود قرار داد و شورای امنیت سازمان ملل متحد، در ماه فوریه، او را در فهرست تحریم های خود گنجاند.

مبلغ 3 میلیون دلار، تحت عنوان برنامه عدالت وزارت امور خارجه آمریکا به کسی تعلق خواهد گرفت که اطلاعاتی منجر به شناسایی محل، دستگیری و یا اعدام خالیموف ارائه کند. این برنامه در سال 1948 ایجاد شد و تاکنون به بیش از 80 نفر که اطلاعات مفیدی در خصوص تروریست ها ارائه داده اند، 125 میلیون دلار پرداخت شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار