شهرکرد؛

افزایش 200 هزار تنی تولید محصولات کشاورزی

تولید محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری از سال 92 تاکنون 200 هزار تن افزایش داشته است.

افزایش 200 هزار تنی تولید محصولات کشاورزی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون 200 هزار تن افزایش داشته است گفت: این تولیدات از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید در سال جاری رسید.

ذبیح الله غریب افزود: چهارمحال و بختیاری در تولید آبزیان و بادام آبی رتبه نخست و در تولید هلو، سیب زمینی، گردو، شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را دارد.

وی با اشاره به رتبه دوم کشور چهارمحال و بختیاری در تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین اضافه کرد: 51 هزار هکتار و 47 درصد از اراضی استان به این سیستم آبیاری تجهیز شدند.

غریب ادامه داد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری 29 درصد و در ایران 13 درصد است.

وی، توسعه گلخانه و کشت های متراکم در سطح 70 هزار مترمربع، تکمیل و بهره بهره داری از 389 طرح اقتصاد مقاومتی با هزینه 2 هزار و 320 میلیارد ریال، پرورش یک هزار تن ماهی در قفس، تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین، بهره برداری از 20 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و 120 هزار تن فضای سردخانه ای و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را از دیگر اقدامات انجام شده دولت یازدهم در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.