آبادان؛

همکاری شهرداری و میراث فرهنگی خرمشهر برای معرفی جاذبه های این شهر

شهرداری و میراث فرهنگی خرمشهر برای معرفی جاذبه های شهرستان همکاری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نشست مشترک رئیس اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر، شهردار خرمشهرو درخشانی کارشناس ارشد مرمت بناها و بافت های تاریخی شهرستان امروز  در دفتر شهرداراین شهرستان  برگزار شد.

در این نشست در خصوص ارائه راهبردهای لازم برای همکاری بین بخشی دستگاه ها و تعامل بیشتر در راستای معرفی جاذبه های شهرستان تصمیم گیری شد.

معرفی زمین هایی با چشم انداز و پتانسیل مناسب در خرمشهر از سوی شهرداری به منظور معرفی به سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با توجه به تهیه طرح جامع گردشگری منطقه توسط اداره میراث فرهنگی خرمشهر و برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای جذب سرمایه گذار از مصوبات این نشست بود.

نصب تابلوی راهنما برای معرفی کانال تاریخی ' عضدی' به عنوان بخشی از تاریخ و هویت شهر از شهرداری و انجام مطالعات تحقیقی فلسفه حفر این کانال و نقش این کانال در کشتیرانی و پیگیری اداره میراث فرهنگی شهرستان برای ثبت این کانال در فهرست آثار میراث فرهنگی ناملموس کشور از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین در این نشست در خصوص هماهنگی شهرداری و اداره میراث فرهنگی خرمشهر در راستای طراحی و چاپ بروشور و نقشه گردشگری شهرستان و تعامل شهرداری و اداره میراث فرهنگی خرمشهربرای تحقق اهداف گردشگری شهری تصمیم گیری شد.

خرمشهر از شهرستان های تاریخی و با قدمت استان خوزستان است که در گذشته نه چندان دور با داشتن بندر تجاری، نقش مهمی در رونق تجارت و صادرات و واردات کالای کشور و این استان ایفا کرد.

مسجد جامع تاریخی خرمشهر، رودخانه کارون، گردشگری آبی و صنعتی و ساختمان هلال احمر و مسجد ولیعصر (عج) از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.