آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی پزشکی فردا برگزار می‌شود

رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: آزمون های علوم پایه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین آزمون پیش‌کارورزی پزشکی فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمدحسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری آزمون های علوم پایه و پیش‌کارورزی پزشکی در روز 11 شهریور 95، بیان کرد: آزمون علوم پایه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پس از گذراندن دروس علوم پایه برای ورود به مرحله بعدی دانشگاه و ادامه تحصیل برگزار می شود.

وی از برگزاری این آزمون به صورت قطب های آمایشی سرزمینی خبر داد و افزود: در گذشته این آزمون به صورت سراسری صورت می‌گرفت ولی طی چند سال گذشته با منطقه‌بندی و آمایش سرزمینی دانشگاه های سراسر کشور، 11 قطب آموزشی پزشکی این آزمون را برای دانشجویان خود برگزار می کنند. 

رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی تعداد سوالات این آزمون را 200 سوال بدون احتساب نمره منفی خواند و ادامه داد: از این 200 سوال، 50 سوال تحت عنوان سوالات لنگر به صورت سراسری از سوی مرکز و مابقی 150 سوال در هر قطب به صورت جداگانه طرح شده است.

وی درخصوص نتایج این آزمون، اظهار کرد: پس از تصحیح سوالات از سوی قطب ها در زمان تعیین شده، نمرات را به صورت جداگانه برای ما می فرستند تا در مرکز به کمک 50 سوال لنگر با تراز نمرات، حد نصاب تعیین شده و برای اعلام نتایج نهایی تا پیش از مهرماه مجدداً به دانشگاه ها ارسال شود.

پورکاظمی از برگزاری آزمون علوم پایه در شهریور ماه و اسفند ماه هر سال خبر داد و اضافه کرد: افرادی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب نمره نشوند، می توانند پس از شش ماه در آزمون اسفندماه شرکت کنند. ولی لازم به ذکر است که در این آزمون ها به طور معمول بیش از 90 درصد افراد پذیرفته می شوند.

وی در ادامه گفت:  فردا آزمون پیش کارورزی نیز فقط برای رشته های پزشکی و ورود به دوره انترنی (کارورزی) برگزار می شود.

وی اظهار کرد: افراد محصل در خارج از کشور نیز پس از تحویل مدارک تحصیلی خود به وزارتخانه و اخذ مجوز می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند.

رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروزه بسیاری از آزمون ها در سراسر دنیا به صورت کامپیوتری برگزار می شود، یادآور شد: امسال در بیش از 10 دانشگاه این آزمون ها به صورت کامپیوتری برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار