آبادان؛

نوسازی 7خانه بهداشت روستایی در خرمشهر

5 مرکز درمانی شهری و 7 خانه بهداشت روستایی در خرمشهر نوسازی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛کامران سالمی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت:بازسازی و نوسازی پنج مرکز درمانی شهری با اعتبار 10 میلیارد ریال و هفت خانه بهداشت روستایی با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون ریال در شهرستان در دست اجراست.

سالمی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها با تشریح اقدامات این شبکه برای تامین سلامت شهروندان در سال جاری، افزود:سال 95 با استفاده از درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اعتبارات بیمه روستایی، نوسازی و بهسازی هفت خانه بهداشت روستایی و پنج مرکز بهداشت شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی نوسازی و بهسازی مرکز طالقانی، سوم خرداد، امام علی(ع)، اهلبیت علیهم السلام و امام صادق(ع) را از مراکز شهری در دست نوسازی خواند و گفت:همچنین، دو مرکز امام رضا (ع) و فردوسی به مراحل پایانی رسیده و دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

سالمی افزود:سال گذشته نیز با بهره گیری از مفاد تفاهم نامه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان منطقه آزاد اروند، نوسازی خانه بهداشت روستایی امام حسین(ع) منطقه سرحانیه، مرکز بهداشت امام علی(ع)، کفیشه و سه خانه بهداشت در منطقه سادات، سویچتی و ام نوشه اجرایی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر را یادآور شد و گفت:عملیات احداث اورژانس بیمارستان با یک هزار مترمربع زیربنا و اعتبار 35 میلیارد ریال در حال انجام است که با بهره برداری از آن، فضای اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر به دو هزار متر مربع افزایش می یابد.

سالمی افزود:همچنین، درمانگاه تخصصی خرمشهر در سه طبقه و 30 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 29 میلیارد و 559 میلیون و 897 هزار ریال در حال ساخت است که نیمه اول سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این درمانگاه با استفاده از ظرفیت پذیرش بیش از 40 پزشک و مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی برای ارائه خدمات به مردم در بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر راه اندازی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از آغاز عملیات ساخت مرکز زایمان پیشرفته شهرستان خبر داد و افزود:ساخت مرکز با اعتبار 15 میلیارد ریال به صورت طراحی پیشرفته آغاز شده است.

وی نوسازی دیگ های بخار و دستگاه اکسیژن ساز و تصفیه خانه بیمارستان خرمشهر را یادآور شد و گفت: به منظور تهویه منفی دیگ بخار نوسازی و دستگاه اکسیژن ساز و تصفیه خانه نیز به طور کامل اجرا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر افزود:به منظور ارائه خدمات بهداشت و درمان خرمشهر با پیگیری دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی، 77 نیرو به سامانه خدمات رسان پرسنلی و کارشناسان بهداشت خرمشهر افزوده شد.

سالمی  با تشریح اقدامات اداره نظارت این شبکه در راستای برخورد با متخلفان، معدوم سازی 324 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در خرمشهر را یادآور شد و گفت:در این راستا 126 واحد صنفی متخلف بهداشتی فعال در تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از مصرف مواد افیونی و با بازرسی از مراکز تهیه و عرضه قلیان 420 فقره قلیان معدوم سازی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.