لغو حکم جریمه 655 میلیون دلاری فلسطین

دادگاه تجدید نظر آمریکا حکم جریمه 655 میلیون دلاری تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، دادگاه تجدید نظر آمریکا روز گذشته، حکم جریمه 655 میلیون دلاری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین را لغو کرد.

 این حکم در دادگاه آمریکا در ژانویه 2014 به علت شکایت برخی از خانواده‌های آمریکایی علیه این دو نهاد، به اتهام مداخله در امور تروریستی علیه صهیونیست‌ها صادر شده بود.

جان کالتل، قاضی دادگاه تجدید نظر در حکم خود نوشت: حملات تروریستی مسلحانه و انفجارهای انتحاری که مسائلی همچون این قضیه را به وجود می‌آورند و شاکیان را به قربانیان تبدیل می‌کنند، حوادث دلخراشی هستند؛ اما دادگاه‌های فدرال نمی‌توانند صلاحیت مسئله‌ای مدنی را که خارج از حوزه قانون است، بررسی کنند.

ده خانواده آمریکایی طبق قانون مبارزه با تروریسم در آمریکا، از تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین به اتهام دست داشتن در حوادث رخ داده در سال‌های 2002 تا 2004 در قدس شکایت کرده بودند. در این حوادث 33 نفر کشته شدند که چند آمریکایی در میان آنها بوده‌ اند.

شکری بشاره، وزیر دارایی فلسطین، در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: این پیروزی خیلی بزرگی برای تمام فلسطینیان است و ضربه‌ای کوبنده برای تمام کسانی که قصد باج‌خواهی از ما را دارند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار